مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد:

مشکل اصلی امروز جامعه تامین خوراک فکری نسل آینده است

«رحیمی‌نژاد» گفت: مشکل اصلی امروز جامعه ما فضا‌های آموزشی نیست بلکه مشکل اصلی تامین خوراک فکری نسل آینده است و در این راستا وقف این سنت حسنه و ارزشمند باید در راستای تامین اعتبارات جهت خدمت به افزایش بینش فکری، آموزشی و غذای روح و روان و اندیشه‌ها به کمک ما بیاید.
کد خبر: ۵۲۰۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ - 06May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، «محمدکاظم رحیمی‌نژاد» مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز با تبریک هفته گرامیداشت مقام معلم و روز کارگر اظهار داشت: هر دو قشر ارزشمند هستند، که کارگران موجودیت می‌دهند در حوزه چیزی که وجود فیزیکی ندارد و معلمان تعالی می‌بخشند در حوزه فکر، معنویت و اندیشه و آنچه را که خداوند در وجود انسان به ودیعه گذاشت.

وی افزود: تعالیم بلند مکتب ارزشمند اسلام به قدری روشن و واضح جایگاه معلم را توصیف کرده است که خداوند خود را اول آموزگار و معلم بشر نامیده است و پیامبر خودش و رسالتش را با همه عظمتش به عنوان معلم مبعوث نمود و این یعنی معلم چه وظیفه سنگین و ثقیلی را بر عهده دارد.

رحیمی نژاد اظهار داشت: واژه معلم مفاهیم گسترده و جامعی را به همراه دارد، از جمله تدبیر، مدیریت، خلاقیت، ابتکار، دانش، جامعیت و سایر خصلت‌های متعالی انسانی است، که دلیل بعثت انبیاء و اولیای الهی است و وظیفه معلم  به فعل رساندن این ظرفیت‌های باالقوه انسانی است و به همین دلیل است که با هیچ چیز قابل مقایسه نیست.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: ما در دنیایی قرار داریم که مادیت را پذیرفته و معنویت را رها کرده، یعلمهم را پذیرفته، ولی یزکیهم را فراموش کرده، علم را قبول کرده و دین را رها کرده است و در این مسیر با هجمه‌ی فرهنگی و جنگ فرهنگی سختی مواجهیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: آموزش و پرورش با همه‌ی گستردگی که دارد دست واحد است و دست واحد هم همیشه صدا ندارد، همه باید کمک کنیم تا در انتقال فرهنگ اسلامی و دینیمان موفقیت بیشتری داشته باشیم.

رحیمی‌نژاد بیان داشت: باید تعریف جدیدی از تربیت داشته باشیم، دیگر مرز‌ها و حدود از بین رفته است و تقوای پرهیز برای تربیت دینی جواب نمی‌دهد و با دور نگه داشتن فرزندانمان از محیط‌های آلوده نمی‌توانیم آن‌ها را تربیت کنیم، هرچند تقوای پرهیز برای دوران کودکی مطلوب و مناسب است، ولی وقتی از حوزه ما خارج شدند و در جمع دوستان، جامعه، شبکه‌های مجازی و آشنایان قرار گرفتند، دیگر استراتژی نیست و باید برای تقوای حضور تلاش کنیم، یعنی به نحوی تربیتشان کنیم که در توانایی تشخیص خوب و بد، در یک فضای آلوده واکسینه شده باشند و بتوانند بصیرت لازم را داشته باشند و متوسل به عادت نشوند و به نوعی دینداری بر آن‌ها تحمیل نشود.

مدیر کل آموزش و پرورش گفت: به بچه‌ها اجازه فکر کردن، استدلال و انتقاد بدهیم آن وقت قادرند در تند باد حوادث و آلودگی‌ها در کنار آن رد شوند بدون این که کمترین آسیبی به آن‌ها وارد شود.

وی با تقدیر از خدمات و اقدامات ارزشمند خیرین مدرسه ساز اذعان داشت: مشکل اصلی امروز جامعه ما فضا‌های آموزشی نیست بلکه مشکل اصلی تامین خوراک فکری نسل آینده است و در این راستا وقف این سنت حسنه و ارزشمند باید در راستای تامین اعتبارات جهت خدمت به افزایش بینش فکری، آموزشی و غذای روح و روان و اندیشه‌ها به کمک ما بیاید.

مدیر کل آموزش و پرورش در پایان از والدین دانش‌آموزان که در دوران شیوع بیماری کرونا خلأ ارتباط و تعامل معلم با دانش آموز را پر کردند و همچنین معلمین عزیزی که در این شرایط خاص آموزش را رها نکرده و با خلاقیت و نوآوری و ابتکار عمل نگذاشتند آموزش تعطیل شود، تشکر و قدردانی کرد.

در نمازجمعه این هفته  از هشت نفر از معلمان و مربیان فعال و برگزیده در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی، قرآن، عترت و نماز با اهداء لوح تقدیر نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تشکر و قدردانی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها