تل‌آویو یک طرح بزرگ شهرک‌سازی در کرانه باختری را تصویب می‌کند

رسانه‌ها گزارش دادند که همزمان با احتمال سفر رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی طرح احداث حدود چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین جدید در کرانه باختری را تصویب می‌کند.
کد خبر: ۵۲۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۱ - 06May 2022

تل‌آویو یک طرح بزرگ شهرک‌سازی در کرانه باختری را تصویب می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان عمران رژیم موقت صهیونیستی در کرانه باختری، بعدازظهر امروز (جمعه)، اعلام کرد که کمیته فرعی شهرک‌سازیِ وابسته به شورای عالی برنامه‌ریزی تل‌آویو، روز پنجشنبه، با هدف تصویب یک طرح شهرک‌سازی جدید جلسه‌ای تشکیل خواهد داد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، در طرح جدید قرار است سه هزار و ۹۸۸ واحد صهیونیست‌نشین جدید تصویب شود. این پروژه همزمان با گزارش رسانه‌ها درباره احتمالی «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و تلاش تل‌آویو برای برگزاری نشستی با سران کشور‌های عربی مطرح شده است.

بر اساس این پروژه، قرار است برای احداث ۱۴۵۲ واحد مسکونی در شهرک‌های «نوکدیم» (۳۲ واحد)، در شهرک «معالیه ادومیم» (۱۶ واحد)، در شهرک «کدومیم» (۲۸۶ واحد)، در شهرک «دولیو» (۹۰ واحد)، در شهرک «عمانوئیل» (۱۷۰ واحد)، در شهرک «مافو حورون» (۱۱۰ واحد)، در شهرک «شعاری تیکوا» (۱۹۲ واحد)، در شهرک «الکناه» (۵۰۰ واحد) و در شهرک «ناغوهوت» (۵۶ واحد) برنامه‌ریزی شود.

در بخش دیگری از بیانیه سازمان عمران رژیم صهیونیستی آمده است که در نشست روز پنجشنبه همچنین دو هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی در شهرک‌های «دولیف»، «معالیه مخماش»، «شیفوت راحیل»، «نیریا»، «غفعات زئییف»، «افرات»، «تسوویم»، «ریواوا»، «تل منشیه»، «بیتار عیلیت»، «کریات اربع» به تصویب نهایی می‌رسد.

همزمان با این بیانیه، شبکه عبری «کان» خبر داد که تل‌آویو با دولت آمریکا مستقیما درباره تصویب این طرح گفتگو کرده است.

روزنامه عبری «هاآرتص» نیز گزارش داد که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح ساخت چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری موافقت خود را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار