ورود کاروان شهدای گمنام از مرز باشماق مریوان به سرزمین مادری

کاروان 17 نفره شهدای گمنام تازه تفحص شده در کشور عراق، با هماهنگی کمیته جستجوی مفقودین و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان، طی مراسم باشکوهی از مرز باشماق مریوان وارد استان کردستان شدند.
کد خبر: ۵۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰ - 30August 2015

ورود کاروان شهدای گمنام از مرز باشماق مریوان به سرزمین مادری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از سنندج، کاروان 17 نفره شهدای گمنام تازه تفحص شده در کشور عراق، با هماهنگی کمیته جستجوی مفقودین و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان طی مراسم باشکوهی از مرز باشماق مریوان وارد استان کردستان شدند و تا مسجد جامع مریوان برروی دستان مردم ولایتمدار شهرستان مریوان تشییع شدند.

به گفته مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس کردستان، تعداد این کاروان 17 نفر بوده که در مناطق عملیاتی شمال غرب کشور و در عملیاتهای نصر 7 –والفجر4 –والفجر 10 و ... در خاک عراق و در شهرهای پنجوین، خرمال، کرکوک و سایر مناطق جنگی  در دوران دفاع مقدس به درجه رفیع شهادت نائل و با همت کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح شناسایی شده و در مرز باشماق مریوان بین دو کشور مبادله شدند.

گفتنی است که از کاروان 17 نفره شهدای گمنام، یک نفر بنام سردار شهید منصور سودی اهل زنجان شناسایی شده است.

لازم به یادآوری است که این شهداء پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی ایران در شهرستانهای مریوان، سقز و دیواندره با استقبال پرشور مردم و مسئولین تشییع شده و جهت انتقال به استانهای همجوار وارد شهر سنندج شده و برای ساعاتی در یادمان شهدای گمنام و مقاومت باشگاه افسران سابق  در جوار سایر شهداء و همرزمان خود میهمان شدند.

در ادامه این مراسم کاروان 17 نفره شهداء صبح امروز با استقبال پرشور و کم نظیر مردم و مسئولین سنندج از روبروی مسجد جامع این شهر تا میدان انقلاب تشییع شدند و پس از سنندج برای تشییع وارد شهرهای قروه، سریش آباد و بیجار و در نهایت وارد استان زنجان خواهند شد.

نظر شما
پربیننده ها