وقف 5 و نیم میلیارد تومانی یک خانواده شهید سبزواری

یک مادر شهید در سبزوار با وقف 5 و نیم میلیارد تومان در احداث یک پل روگذر در این شهرستان مشارکت کرد.
کد خبر: ۵۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱ - 31August 2015

وقف 5 و نیم میلیارد تومانی یک خانواده شهید سبزواری

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، برای نخستین بار در کشور، با وقف 5 و نیم میلیارد تومان از سوی خانواده شهید سید حسن الداغی در سبزوار، کلنگ احداث محور روداب عطاملک بهصورت غیر مسطح و روگذر بر محور کمربند جنوبی بر زمین زده شد.

در این مراسم جعفر صائمی، قائممقام شهرداری سبزوار گفت: تقاطع کمربند روداب و فعالیت کارخانه سیمان موجب ایجاد ترافیک شدید میشد و میطلبید تا یک تقاطع در این مسیر ایجاد شود. با بهرهبرداری از این طرح درصد قابلتوجهی از حجم ترافیک شهری کاهش خواهد یافت. مجری این طرح شهرداری است که مجموع هزینههای آن توسط خانواده شهید الداغی پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: طی شش ماه گذشته اقدامات طراحی این پروژه انجامشده است و تفاهمنامهای بین شهرداری، و اداره راه و شهرسازی سبزوار منعقد شد. مدتزمان تکمیل و بهرهبرداری از این طرح 18 ماه است و بهرهبرداری آن بیش از 55 میلیارد ریال هزینه در بر خواهد داشت.

صائمی در مورد جزئیات این پروژه نیز گفت: طول پل 330 متر در دولاین رفتوبرگشت است عرض هر لاین آسفالته 11 متر در دو خط عبوری شامل رفیوژ میانی و شانه راه جمعاً به عرض 30/23 متر است.

قائممقام شهردار سبزوار ضمن قدردانی از خانم زهرا سلطانی مادر شهید الداغی در جهت وقف 5 ونیم میلیارد تومانی برای ساخت پل تقاطع کمربند روداب بیان کرد: نهادینه کردن فرهنگ وقف شهدا ارج نهادن به مقام شامخ شهدا وزنده نگهداشتن یاد و نام شهدا و تداوم راه مقدس آنهاست.

لازم به ذکر است شهید سید حسن الداغی در اول مردادماه 1342 در سبزوار به دنیا آمد. وی در سوم شهریورماه 1362 در شهرستان سردشت در محور پایگاه سه شهید بر اثر اصابت ترکش به سر به درجه رفیع شهادت نائل شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار