ایران و فرانسه در رابطه با دفاتر اسناد رسمی گفت‌وگو کردند

قرارداد همکاری دو جانبه ایران و فرانسه در حیطه دفاتراسناد رسمی به مدت دو سال دیگر تمدید شد.
کد خبر: ۵۲۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱ - 07May 2022

ایران و فرانسه در رابطه با دفاتر اسناد رسمی گفت‌وگو کردندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، در نیمه نخست اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ علی خندانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران با دیوید آمبروزیانو، رئیس شورای عالی سردفتران فرانسه به صورت ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.

در حاشیه این گفت‌وگو قرارداد همکاری دو جانبه ایران و فرانسه به مدت دو سال دیگر تمدید شد.

دیوید آمبروزیانو گفت: «ماکرون» که برای یک دوره پنچ ساله دیگر به عنوان ریاست جمهوری فرانسه انتخاب شده قصد دارد به اصلاحاتی، به خصوص در زمینه سیستم بازنشستگی فرانسه اقدام کند. همچنین قانون مربوط به اخلاق حرفه‌ای سردفتری که به سال ۱۹۴۵ بر می‌گردد اصلاح می‌شود، اصلاح این قانون از طرف وزارت دادگستری فرانسه با همکاری شورای عالی سردفتری فرانسه شکل گرفته است.

در این گفت‌وگو عنوان شد که با توجه به بهبود اوضاع بهداشتی مربوط به کرونا، کانون سردفتران ایران می‌تواند در ماه‌های آینده با همکاری شورای عالی سردفتران فرانسه کنفرانسی بین المللی با عنوان «دفاتر اسناد رسمی و نقش آن در کارایی اقتصادی» برگزار کنند که این پیشنهاد مورد استقبال علی خندانی قرار گرفت.

علی خندانی به همتای فرانسوی خود گفت: ایران به طور جدی برگزاری این کنفرانس بین المللی در تهران را بررسی خواهد کرد و در صورت فراهم شدن شرایط مربوط به کرونا، این کنفرانس بین المللی با هدف معرفی پشرفت‌های نظام سردفتری ایران و هموار ساختن پیوستن کانون سردفتران ایران به اتحادیه بین المللی سردفتران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار