رئیس کانون سردفتران و دفتریاران خبر داد؛

ثبت نام ۵۲ هزار نفر در آزمون دفتریاران/ نتایج تا ۵ بهمن اعلام خواهد شد

خندانی با بیان اینکه ملاک قبولی در آزمون تراز نمره است و کسانی که حد تراز را کسب کنند می‌توانند ورود پیدا کنند، گفت: نتایج آزمون‌ تا پنجم بهمن اعلام خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۴۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ - 31December 2022

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «علی خندانی» رئیس کانون سردفتران و دفتریاران امروز (شنبه) در حاشیه بازدید از کارگاه تصویربرداری اسناد رسمی استان تهران با بیان اینکه ۵۲ هزار نفر در آزمون دفتریاران و سردفتران شرکت کردند، اظهار داشت: فرآیند جذب کانون سردفتران ۲۰ سال است که به صورت آزمون انجام می‌شود.

خندانی افزود: امسال با توجه به اصلاح قانون ماده ۳ فصای کسب و کار این اولین آزمونی است که برگزار می‌شود.

ثبت نام ۵۲ هزار نفر در آزمون دفتریاران/ نتایج تا ۵ بهمن اعلام خواهد شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه با بیان اینکه ملاک قبولی در آزمون تراز نمره است و کسانی که حد تراز را کسب کنند می‌توانند ورود پیدا کنند، گفت: نتایج آزمون‌ تا پنجم بهمن اعلام خواهد شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران درباره تصویربرداری از دفاتر دست‌نویس اسناد رسمی گفت: از بهمن سال گذشته کار عکسبرداری و اسکن دفاتر دست‌نویس آغاز شد و با تعامل خوبی که میان کانون سردفتران، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ادارات کل استان‌ها و سران دفاتر اسناد رسمی انجام شد این کار پیشرفت خوبی داشته است.

ثبت نام ۵۲ هزار نفر در آزمون دفتریاران/ نتایج تا ۵ بهمن اعلام خواهد شد

وی تاکید کرد: عکسبرداری از دفاتر دست‌نویس اسناد رسمی کشور اتفاق بسیار بزرگی است و این اقدام در همه استان‌ها انجام شده است و می‌توان گفت ۹۸ درصد به اتمام رسیده و دو درصد باقیمانده هم مربوط به دفاتری است که دچار آتش سوزی، سرقت، حوادث غیرمترقبه و آب خوردگی شده است.

خندانی افزود: عکسبرداری باید به‌گونه‌ای باشد که همه مفاد مندرج در اسناد خوانا و قابل رویت باشد و ترمیم و تعمیر و عکسبرداری از دفاتر قدیمی که عمر بعضی از این دفاتر به ۸۰ سال می‌رسد کار بسیار سختی بود.

ثبت نام ۵۲ هزار نفر در آزمون دفتریاران/ نتایج تا ۵ بهمن اعلام خواهد شد

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران تصریح کرد: این اقدام در راستای سلامت نظام اداری و کاهش تخلفات نیز تاثیر شایانی دارد و از مفاسد احتمالی جلوگیری می‌کند و با الکترونیکی شدن امور اسناد رسمی می‌توان گفت از احتمال جعل اسناد کاملا جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار