فرمانده سپاه ناحیه قاینات:

یادواره ۴۳ دانش‌آموز شهید شهرستان قاینات برگزار می‌شود

سرهنگ «فرحبخش‌ثانی» با اشاره به برگزاری یادواره ۴۳ دانش‌آموز شهید شهرستان قاینات، گفت: یادواره شهدای دانش‌آموز در طی روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت با حضور راویان کشوری در محل حسینیه سپهبد شهید «‌قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۰۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶ - 07May 2022

یادواره ۴۳ دانش‌آموز شهید شهرستان قاینات برگزار می‌شودسرهنگ «رمضانعلی فرحبخش‌ثانی» فرمانده سپاه ناحیه قاینات در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند، اظهار داشت: روز معلم به نام روز شهید نامگذاری شده و برای یک کشور و یک تمدن و برای یک ملت، مهم‌تر از همه سرمایه انسانی بوده که این منابع انسانی توسط معلم پرورش داده می‌شود.

وی ادامه داد: پایه‌ریز تمدن نوین معلمین هستند و اگر نیروی انسانی شایسته‌ای نباشد تمدنی به وجود نخواهد آمد.

فرمانده سپاه ناحیه قاینات افزود: تربیت نسل سوم و چهارم انقلاب که نه امام را دیده‌اند و نه دوران انقلاب اسلامی را درک کرده‌اند و نه شهدای نامدار را می‌شناسند و امروز محکم و استوار ایستاده‌اند و از نظام جمهوری اسلامی دفاع می‌کنند را به جز یک معلم نمی‌تواند پرورش دهد.

فرحبخش‌ثانی با بیان اینکه امروز دشمن بعد از ۴۳ سال تلاش‌ها در عرصه‌های مختلف برای شکست جمهوری اسلامی ایران ناکام مانده است، یادآور شد: بسیاری از افراد هم تلاش می‌کنند فضای ناامیدی را در دل وجان مردم ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه آنچه سردار کاوه و سردار ناصری و سردار سلیمانی و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز را تبدیل به اسطوره قرن کرده فرهنگ ایثار و شهادت است، اضافه کرد: امروز دشمن نقطه ثقل فرهنگی را هدف قرار گرفته و متولیان فرهنگی باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جان و دل مردم و خصوصاً جوانان و نوجوانان نهادینه کنند.

فرمانده سپاه ناحیه قاینات با اشاره به برگزاری یادواره ۴۳ دانش‌آموز شهید شهرستان قاینات، گفت: استارت یادواره شهدای دانش‌آموز از آبان ۱۴۰۰ زده شد و پنج کارگروه اجرایی، رسانه، چاپ ونشر، ایثارگران و نمایشگاه تشکیل شده و در همین راستا نیز چندین یادواره شهدا به صورت حضوری و مجازی و خاطره‌گویی در مدارس شهرستان برگزار شده است.

فرحبخش برگزاری محفل  انس با قرآن در سی شب از ماه رمضان با یاد و نام شهدای دانش‌آموز، بارکدگذاری شهدای دانش‌آموز، تهیه موشن‌گرافی از وصیت‌نامه شهدا و... افتتاح المان شهدای دانش‌آموز در دبیرستان نمونه خیامی، تغییر نام خیابان دانش‌آموز به شهدای دانش‌آموز به همت شهرداری و شورای شهر، ایجاد نمایشگاه خون و القلم در ورودی محل برگزاری یادواره شهدا و اعزام نمادین دانش‌آموزان به جبهه را ازجمله برنامه مهم فرهنگی قبل از برگزاری یادواره ذکر و تصریح کرد: یادواره شهدای دانش‌آموز در طی روزهای ۱۸ و ۱۹ اردیبهشت با حضور راویان کشوری در محل حسینیه سپهبد شهید حاج «قاسم سلیمانی» برگزار می‌شود.

وی افزود: این یادواره‌ها در روز یکشنبه ساعت ۹ ‌ویژه دختران و ساعت ۲۰:۳۰ ویژه عموم مردم و روز دوشنبه ساعت ۹ ویژه پسران در حسینیه شهید سلیمانی با روایت‌گری راویان برجسته کشوری برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه قاینات از رونمایی کتاب شهدای دانش‌آموز قاین با عنوان خون والقلم خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین ۲ دستگاه اتوبوس از بین دانش‌آموزان شرکت‌کننده در یادواره به زیارت مزار شهید سلیمانی در کرمان اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار