قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد؛

«عدالت» محور اساسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

«ثقفی» با تاکید بر اینکه محور اساسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، بحث عدالت است و حوزه‌های مختلف معیشت، درمان، آموزش و… باید اصلاح و به صورت عادلانه باشند، گفت: باید حرکت‌های جهشی برای جبران و رفع مشکلات جامعه ایثارگری صورت گیرد.
کد خبر: ۵۲۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۴ - 07May 2022

انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس باید به وسیله نسل‌های بعدی ادامه پیدا کند

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «کامیار ثقفی» قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز (شنبه) در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل سابق و جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران استان لرستان، با بیان اینکه مأموریت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، اظهار داشت: در راستای تحقق این هدف، یکی از کار‌های محوری و اساسی که باید انجام می‌گرفت، تکریم جامعه ایثارگری است.

وی با اشاره به اینکه مبنای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اهداف عالی انقلاب اسلامی است، افزود: انقلاب اسلامی یک هدف مقدس دارد، قرار است این انقلاب جامعه‌ای را محقق کند که به عنوان یک جامعه الگو به جهان معرفی شود.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه این الگو به وسیله جامعه هدف باید معرفی شود، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه پشتیبانی در این رابطه را بر عهده دارد و محور اصلی این کار جامعه ایثارگری و فرزندان جامعه ایثارگری، شهدا و آزادگان است.

ثقفی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت از یک نسل به نسل بعد باید انتقال پیدا کند، بیان داشت: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس باید به وسیله نسل‌های بعدی ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه در قوانین جمهوری اسلامی و کمیسیون حمایت از ایثارگران، صرفاً برای توجه به جامعه ایثارگری و… تدارک دیده نشده؛ بلکه در راستای تداوم انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: این حرکت قرار است به صورت مردمی ادامه پیدا کند و باید مورد پشتیبانی قرار بگیرد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تاکید بر ضرورت اتحاد، همدلی و همکاری بین کارگزاران، بیان داشت: در بخش مردمی هم که باید شکل پیدا کند، این اتحاد باید وجود داشته باشد.

ثقفی با بیان اینکه چنین جلساتی به عنوان ضرورت این هدف شکل پیدا می‌کند و با این نگاه است که در آنچه که باید در این حوزه محقق می‌شد، توفیق کافی و لازم نداشته‌ایم، افزود: آنچه که شایسته بوده را نتوانسته‌ایم محقق کنیم و با الگو و اهداف مد نظر فاصله داریم و نیاز به تحول داریم، این تحول با همراهی مردم، حضور جامعه ایثارگری در تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها، نظارت و… صورت خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برای چنین حرکتی در طول مسیر نیاز به نیرو‌های تازه نفس داریم و متناسب با اقتضاعات زمان و در مقاطعی بعضی از مدیریت‌ها باید تغییر پیدا کند، گفت: مدیران ما در مجموعه دولت‌ها تاکنون تلاش کرده‌اند، افت و خیز و نوساناتی داشته‌ایم؛ اما همه خدمت کرده‌اند و نتیجه آن، این است که جمهوری اسلامی در عرصه بین‌الملل به عنوان یک قدرت معنوی و حتی سخت سربلند است.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیر از زحمات مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، افزود: دوره‌های مدیریتی، دوره‌های کوتاه‌مدتی است، به اقتضا تغییراتی صورت می‌گیرد، این به معنای ضعف و کاستی نیست؛ مبنا انتخاب اصلح بر اساس اولویت‌های آن لحظه است.

ثقفی با تاکید بر اینکه تجربیات مدیران گذشته باید در خدمت مدیر جدید و مجموعه قرار بگیرد، ادامه داد: مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان نیز ارتباط با جامعه ایثارگری را حفظ و تقویت کنند، یکی از مطالبات و رویکرد‌های دولت سیزدهم بحث شفافیت و تبیین است، حتماً باید موضوعات به اطلاع جامعه ایثارگری رسانده شود.

وی با تاکید بر اینکه محور اساسی در بنیاد شهید و امور ایثارگران، بحث عدالت است و حوزه‌های مختلف معیشت، درمان، آموزش و… باید اصلاح و به صورت عادلانه باشند، گفت: باید حرکت‌های جهشی برای جبران و رفع مشکلات جامعه ایثارگری صورت گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار