شهید «سید عارف موسوی»: با کمال خلوص نیت به انقلاب و مردم خدمت کنید

شهید «سید عارف موسوی» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: از برادران و خواهرانم که می‌خواهند بعد از ما که لیاقت خدمت به اسلام را نداشته‌ایم؛ تفنگ‌ها را بر دوش گیرند، خواهشمندم که صادقانه در این راه قدم گذارند و با کمال خلوص نیت برای این انقلاب و مردم خدمت کنند که این انقلاب محتاج کار آنان است.
کد خبر: ۵۲۱۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۴ - 10May 2022

من راهی را رفتم که خدا برایم رقم زده بود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، دفاع مقدس روایتگر حماسه و ایثار فرزندان معنوی حضرت روح‌الله (ره) و انقلاب اسلامی است؛ پیران و جوانان نابی که با عشق به الله و سربازی اسلام، پا به معرکه جنگ و جهاد گذاشتند و حماسه‌هایی از جنس نور و ایثار و شهادت آفریدند.

بی‌شک آشنایی با سبک زندگی، راه، مرام و شخصیت الهی این شهیدان والامقام، درس زندگی و راه و روش متعالی برای ما جاماندگان و گرفتار در این دنیای خاکی است.

«سیدعارف موسوی» یکی از این شهدای والامقام است که در ۴ اسفند سال ۱۳۴۱ در شهرستان «صومعه‌سرا» به دنیا آمد و ۱۰ اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در اهواز به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید «سید عارف موسوی»

با سلام و درود فراوان به رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی و با سلام و درود بر شهیدان از صدر اسلام تا کنون و با سلام و درود بر مردم قهرمان و شهیدپرور ایران و با سلام و درود بر پدران و مادرانی که در دامان پاک خود فرزندانی را پرورش داده‌اند که شایستگی آن را پیدا کرده‌اند که به نزد خدایشان روند و در نزد او روزی طلب کنند؛ و من بنده گناهکاری که می‌خواهم با رفتن در صحنه نبرد حق علیه باطل، خود را بیازمایم و ببینم که تا چه اندازه در راه هدف و اسلام از خود ایثار و ازخودگذشتگی نشان خواهم داد؛ هرچند آن‌قدر گناه کرده‌ام که حتی زمین از وجود من بر خود احساس شرم می‌کند.

امیدوارم که خداوند مرا ببخشد و بیامرزد و از سر گناهان من بگذرد که شاید روح گناهکارم در آرامش قرار گیرد.

از مردم قهرمان شرمنده‌ام که نتوانستم آن‌گونه دِین خود را نسبت به آنان ادا کنم؛ امیدوارم که عفو کنند.

از برادران و خواهرانم که می‌خواهند بعد از ما که لیاقت خدمت به اسلام را نداشته‌ایم؛ تفنگ‌ها را بر دوش گیرند، خواهشمندم که صادقانه در این راه قدم گذارند و با کمال خلوص نیت برای این انقلاب و مردم خدمت کنند که این انقلاب محتاج کار آنان است.

از مردم می‌خواهم از این دولت که برای سازندگی کشور تأسیس شده، با جان و دل حمایت کنید.

چند کلمه با پدر و مادر که آنان را آزردم؛ از من رنجیده‌خاطر نباشید؛ چون من راهی را رفتم خدا برایم رقم زده بود و خواست او بود و در کار او دخالت نتوان کرد؛ امیدوارم در نبود من اشک نریزید که دشمنان اسلام، انقلاب و امام از اشک شما خوشحال خواهند شد؛ و تو‌ای مادر عزیزم، که زحمت‌ها برایم کشیده‌ای و در راه بزرگ کردنم رنج‌ها دیده‌ای؛ بدان و آگاه باش که با اشک خود قلب امام را آزار خواهی داد، پس این کار را نکن، اجرت با خدا باشد و امیدوارم که خدا جایت را در بهشت قرار دهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها