دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح کرد؛

ورود مواد اولیه مواد مخدر صنعتی از اروپا به افغانستان/ پیشگیری مهمترین اقدام برای مقابله با مواد مخدر

مومنی با بیان اینکه مواد اولیه مواد مخدر صنعتی از اروپا به افغانستان وارد می‌شود، گفت: پیشگیری مهمترین اقدام در راستای مقابله با مواد مخدر است.
کد خبر: ۵۲۱۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ - 08May 2022

ورود مواد اولیه مواد مخدر صنعتی از اروپا به افغانستان/ پیشگیری مهمترین اقدام در راستای مقابله با مواد مخدربه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «اسکندر مومنی» دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در نشست مدیران کل و دبیران شورا‌های هماهنگ مبارزه با مواد مخدر که با عنوان تبیین برنامه‌ها و سیاست‌های راهبردی ستاد مبارزه با مواد مخدر و با محوریت یاریگران زندگی، مشارکت اجتماعی و خیرین برگزار شد، با بیان اینکه باید از مشارکت عظیم مردمی در راستای بهبود معتادان استفاده کنیم، اظهار داشت: در طرح یاریگران زندگی به دنبال درمان معتادین و پیشگیری از اعتیاد هستیم.

وی با بیان اینکه پیشگیری از اعتیاد باید یک راهبرد برای ما باشد، گفت: در کنار کشوری زندگی می‌کنیم که حدود ۹۵ درصد از تریاک جهان را تولید می‌کند؛ همچنین با توجه به اشغال افغانستان توسط نیرو‌های بیگانه کشت تریاک در ۲۰ سال به ۵۰ برابر رسید.

مومنی ادامه داد: امروز مواد اولیه، دانش و فناوری‌های جدید از کشور‌های اروپایی وارد افغانستان می‌شود و پس از تولید مواد صنعتی همچون شیشه در جهان توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه در حوزه مقابله با مواد مخدر به خوبی عمل کرده‌ایم، افزود: متاسفانه در حوزه فرهنگی، پیشگیری، توانمندسازی و کارآفرینی طی سال‌های اخیر غافل شدیم.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: طبق آمار و پایش بیش از ۵۰ درصد از معتادین دارای شغل هستند که این نشان دهنده پیچیدگی این موضوع است.

مومنی خاطرنشان کرد: با همکاری و امضا تفاهم‌نامه در ۴۰ هزار مدرسه اقدامات آموزشی صورت گرفت.

وی افزود: آموزش و پرورش یک ظرفیت عظیم است و امیدوارم با امضا تفاهم‌نامه جدید بتوانیم در ۱۰۰ هزار مدرسه اقدامات آموزشی انجام دهیم.

انتهای پیام/241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار