فتح خرمشهر؛ فتح خون/ با حضور اعضای ستاد سوم خرداد صورت گرفت؛

برگزاری مراسم غبارروبی مزار شهید «سیدعبدالرضا موسوی» در خرمشهر

مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهید «سیدعبدالرضا موسوی» فرمانده سپاه خرمشهر در عملیات بیت المقدس با حضور فرماندار، مسئولان کمیته‌های ستاد سوم خرداد، خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان شهید برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۱۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۸ - 09May 2022

برگزاری مراسم غباروبی و عطرافشانی مزار شهید «سیدعبدالرضا موسوی» در خرمشهربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهید «سیدعبدالرضا موسوی» فرمانده سپاه خرمشهر در عملیات بیت‌‌المقدس با حضور فرماندار، مسئولین کمیته‌های ستاد سوم خرداد، خانواده‌های معظم شهدا و همرزمان شهید برگزار شد.

در این مراسم که با خاطره‌گویی همرزمان شهید موسوی همراه بود، یاد و خاطره شهید خسروی از شهدای شاخص خرمشهر که در جوار شهید موسوی تدفین شده است نیز گرامی داشته شد.

«سیدعبدالرضا موسوی» در سال ۱۳۳۵ در شهر خرمشهر چشم به جهـان گشود. روزهای کودکی عبدالرضا درمیان مردم باصفای خرمشهر سپری شد. او که یکی از شاگردان ممتاز در تمام دوران تحصیل بود موفق به اخذ مدرک دیپلم شد و رتبه اول را در کنکور اعزام به خارج کسب کرد.

موسوی از همان زمان فعالیت سیاسی خود را آغاز کرد و پس از مدتی خود را به دانشگاه اهواز انتقال داد. در اهواز چندین مرتبه از طرف گارد دانشگاه به علت فعالیت سیاسی به وی اخطار داده شد تا اینکه در سال ۱۳۵۵ از دانشکده اخراج گشت.

وی پس از این ماجرا اولین تظاهرات در شهر خرمشهر را سازماندهی کرد که در همین زمان توسط ساواک دستگیر و به زندان افکنده شد. موسوی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از زندان آزاد شد و با کانون فرهنگی نظامی خرمشهر به همکاری پرداخت سپس به تشکیل کلاس‌های ایدئولوژی در کانون فتح آبادان و تدوین جزواتی در تفسیر نهج البلاغه همت گماشت.

شهید موسوی با سقوط بنی صدر به جبهه بازگشت و پس از عزیمت جهان آرابه مشهد، فرماندهی سپاه خرمشهر را بر عهده گرفت. وی با آغاز عملیات بیت‌المقدس نیرو‌های تیپ ۲۲ بدر را سازماندهی کرد.

سرانجام فرمانده دلاور خرمشهر در مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس در سال ۱۳۶۱ در حالی که مجروحین را به عقب انتقال می‌داد بر اثر اصابت گلوله به اطراف آمبولانس به شهادت رسید و مهمان خوان گسترده الهی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار