روایتی از شهید «علیرضا جبلی»؛

ختم قرآن پیش از شهادت در عملیات «بدر»

همرزم سردار شهید «علیرضا جبلی» خاطره‌ای از ختم قرآن توسط این شهید والامقام در آستانه شهادتش روایت کرده است.
کد خبر: ۵۲۱۲۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶ - 12May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، علاقه و التزام رزمندگان دوران دفاع مقدس به تلاوت قرآن در جبهه‌ها موضوعی است که از زبان بسیاری از حاضران در جنگ تحمیلی روایت شده و نشانگر جایگاه والای معنویت در میان نیرو‌های کشورمان علی‌رغم حضورشان در شرایط سخت جنگی است.

نمونه‌ای از این پیوند زیبای میان رزمندگان و قرآن را «محمدرضا بازگشا» جانباز دوران دفاع مقدس درباره سردار شهید «علیرضا جبلی» معاون گردان علی‌اکبر (ع) لشکر عاشورا که ۲۲ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر به شهادت رسید، روایت کرده است:

«در طول عمر کوتاهش بار‌ها ختم قرآن کرده بود. چند روز بیش از عملیات «بدر» تصمیم گرفت بار دیگر ختم قرآن کند. روز‌ها مشغله‌اش زیاد بود. یک قرآن کوچک داشت و هرجا می‌رفت از فرصت استفاده می‌کرد برای این کار.

یک روز قبل از عملیات «بدر»، یکی از فرماندهان گروهان به او اعتراض کرد و گفت: «علیرضا الان همه هوش و حواست را برای عملیات متوجه کن. قرآن را می‌توانی بعدا بخوانی». گفت: «اگر شما در کار من ایرادی دیدید، چشم من قرآن خواندن را کنار می‌گذارم». کارش را می‌کرد، قرآنش را هم می‌خواند. شب عملیات وقتی می‌خواستیم به طرف خط حرکت کنیم، گفت: «ختم قرآن من تمام شد». انگار از شهادتش خبر داشت و می‌خواست یک ختم قرآن در پرونده‌اش داشته باشد».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار