مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس:

همایش‌های منطقه‌ای بستر انتقال تجارب در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند

«جعفری» گفت: اقدامات ارزشمندی که در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس در هر یک از استان‌ها انجام گرفته و تجربه‌های خوبی که به‌دست‌آمده این ظرفیت فوق‌العاده را فراهم می‌کند تا سایر استان‌ها از این تجارب در راستای هر چه‌بهتر مأموریت‌ها بهره ببرند.
کد خبر: ۵۲۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶ - 10May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به ریاست «علی‌اصغر جعفری» مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و با حضور امیر سرتیپ دوم «محمود سزاوار» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمد نجاتی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان شمالی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی و سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان در مشهد برگزار شد.

جعفری در این نشست اظهار داشت: در سومین همایش منطقه‌ای توفیقات خوبی کسب شد و تجارب موفقی به دست آمد، با جمع‌بندی خوبی که صورت گرفت تجارب موفق به اشتراک گذاشته شد.

وی افزود: جمع‌بندی سومین همایش این بود که کارهای ارزشمندی که در هر یک از استان‌ها انجام گرفته و تجربه‌های خوبی که به‌دست‌آمده این ظرفیت فوق‌العاده را در گروه فراهم می‌کند تا سایر استان‌ها از این تجارب در راستای هر چه‌بهتر نشر ارزش‌های دفاع مقدس بهره ببرند.

مدیر موزه ملی انقلاب اسلامی تصریح کرد: با بررسی‌هایی که در روند اجرای مأموریت‌های اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و سمنان از نشست سوم تاکنون صورت گرفته تجارب گسترده‌تری که از بلوغ برخوردار است، به‌دست‌آمده که استان‌ها را در اجرای مأموریت‌ها شتاب می‌دهد.

در ابتدای همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، امیر سرتیپ دوم سزاوار ضمن مرور مصوبات سومین همایش منطقه‌ای، دستورات سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در راستای تسریع در روند اجرای مأموریت‌های محوله را ابلاغ کرد.

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از مهم‌ترین اقدامات ابتکاری صورت گرفته، عرصه‌های موفقیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی را در حوزه‌های مختلف برشماری کرد و مدیران ذی‌ربط توضیحات تکمیلی را بیان کردند.

وی ابراز داشت: مأموریت‌های ادارت کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان‌ها مشابه هم بوده و همه مدیران استانی به‌عنوان دست‌اندرکاران ادارت کل موظف به اجرای آن هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: اگر در هر کاری برجستگی وجود دارد منوط به این است که چه تدابیر و تاکتیک‌هایی پیش‌بینی شده است؛ بر همین اساس در نشست‌های منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس باید این برجستگی‌ها شناسایی شوند.

همچنین در این نشست مدیران‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس، تألیف کتاب، تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه دفاع مقدس، برگزاری نشست‌های شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس، گرامیداشت مناسبت‌ها، استفاده از ظرفیت مرکز علمی در حوزه نشر ارزش‌ها، ثبت فعالیت‌های دفاع مقدس در سامانه سادم، تدوین دانشنامه دفاع مقدس، به بیان تجارب و نوآوری‌های خود در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداختند.

در پایان نشست مباحث مطرح‌شده توسط مدیران‌کل حفظ آثار دفاع مقدس از سوی مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی جمع‌بندی شد.

در همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سردار سرتیپ دوم پاسدار «علی‌اصغر شیخی» جانشین مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و حجت‌الاسلام «علی لقمان‌پور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به‌عنوان مهمان همایش منطقه‌ای بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها