استاندار مازندران:

پیوند ایران با کشورهای منطقه جدا نشدنی است

«حسینی پور» با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای برای ارتباط با کشورهای منطقه قائل است، گفت: پیوند ایران با کشورهای منطقه جدانشدنی است.
کد خبر: ۵۲۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵ - 10May 2022

پیوند ایران با کشورهای منطقه جدا نشدنی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سید محمود حسینی‌پور» استاندار مازندران امروز در آیین افتتاحیه رویداد بین المللی پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو، ساری ۲۰۲۲ در هتل بادله اظهار داشت: حضور سفرای کشور‌های عضو اکو در مازندران فرصتی برای ایجاد اشتغال و توسعه گردشگری و اقتصادی در این استان است.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از سکو‌های پرش اقتصادی مازندران است و بسیار خوشحال هستیم که کشور‌های عضو اکو در مسیر توسعه گردشگری در منطقه گام برداشتند و به طور حتم مازندران از این ظرفیت نهایت استفاده را خواهد کرد.

وی از گردشگری به عنوان یکی از مسیر‌های مهم برای ایجاد اشتغال پایدار جوانان استان و مردم کشور‌های عضو اکو نام برد و گفت: مازندران ظرفیت‌های سرشاری در جذب گردشگر خارجی دارد و مدیریت عالی دولت در استان اعلام می‌دارد که مهم‌ترین اولویت این دیار توسعه گردشگری، جذب سرمایه گذار خارجی است و زمینه ورود فعالان اقتصادی خارجی به این دیار را در راستای پویایی اقتصادی فراهم خواهیم کرد.

حسینی پور تصریح کرد: مازندران در کنار ظرفیت‌های اقتصادی دارای منابع غنی فرهنگی و مردمی مهمان نواز با اخلاق کریمانه است که سالانه از ۲۰ میلیون گردشگری داخلی میزبانی می‌کند و این وضعیت از فرهنگ بالای این استان در جذب گردشگر نشات می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این فرهنگ ممتاز در بین کشور‌های عضو اکو هم وجود و با ایجاد اشتراکات فرهنگی می‌توان زمینه را برای توسعه اقتصادی کشور‌های منطقه فراهم سازیم.

استاندار مازندران گفت: جمهوری اسلامی ایران، با سیاست خارجی فعال و پویایی و تلاش دولت مردمی سیزدهم، اهمیت ویژه‌ای برای ارتباط با کشور‌های منطقه قائل است و پیوند ایران با کشور‌های منطقه جدانشدنی است.

حسینی پور تصریح کرد: مازندران در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و با برخورداری از بنادر مختلف ظرفیت‌ها زیادی برای جذب فعالان اقتصادی دارد و از تمام شهروندان کشور‌های منطقه دعوت می‌کنیم که در استان مازندران حضور پیدا کنند و ظرفیت‌های خدادادی و اقتصادی این دیار را از نزدیک ببینید.

استاندار مازندران گفت: مازندران به عنوان قطب گردشگری ایران این ظرفیت را دارد که استان ممتاز گردشگری باشد و ارتباط تنگاتنگی با کشور‌های عضو منطقه داشته باشد.

مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ امروز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو و مدیران این سازمان بین‌المللی و وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هتل بادله ساری در حال برگزاری است.

مهمانان خارجی افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ قرار است طی روز‌های ۲۰، ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت با حضور مسئولان سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو، بازدید‌هایی از زیرساخت‌های اقتصادی و ظرفیت‌های گردشگری مازندران داشته باشند.

پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌۲۰۲۲ اوایل سال ۱۳۹۸ از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز ۱۲ مهر ماه سال ۱۳۹۸ هم به تصویب هیات وزیران گردشگری کشور‌های عضو اکو در تاجیکستان رسید.

فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه ۱۳۹۸ با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.

اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو تشویق کشور‌های عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهر‌های گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشور‌های عضو، بالا بردن استاندارد‌های زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشور‌های عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشور‌ها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشور‌های عضو به منظور رشد گردشگری است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار