رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور:

ستاد عتبات عالیات یکی از یادگارهای شهید «قاسم سلیمانی» است

«مآب» گفت: ستاد عتبات عالیات یکی از یادگار‌های فرمانده شهید «قاسم سلیمانی» است که در سال ۱۳۸۳ با دستور وی تأسیس و اکنون این ستاد در تمام بقاع متبرکه در عراق حضور داشته و فعالیت اجرایی انجام می‌دهد.
کد خبر: ۵۲۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶ - 11May 2022

ستاد عتبات عالیات یکی از یادگارهای شهید «حاج قاسم سلیمانی» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، «محمد جلال مآب» رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور، امروز (چهارشنبه) در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: ستاد بازسازی عتبات عالیات یکی از یادگار‌های فرمانده شهید «سلیمانی» است که سال ۱۳۸۳ با دستور وی تأسیس و اکنون این ستاد در تمام بقاع متبرکه در عراق حضور داشته و فعالیت اجرایی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه این ستاد چند فعالیت اصلی دارد، یادآور شد: بازسازی حرم، توسعه حرم‌ها، برگزاری مراسم اربعین، اسکان و تغذیه گروه‌های مردمی برای کمک‌رسانی به مردم در حوادث غیرمترقبه و گرفتن دست محرومین از جمله آن‌هاست.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه در ماه شعبان چندین اتفاق خوب در عراق افتاد، ادامه داد: صحن حضرت زهرا (س) در حرم حضرت علی (ع) آماده است و تحویل بلوک آن آغاز شده است.

مآب با بیان اینکه بلوک کتابخانه صحن و ساختمان اداری تحویل حرم شده است، افزود: شبستان در حال تحویل است و تا عید غدیر در مراسمی بین‌المللی بقیه صحن را تحویل می‌دهیم.

وی با بیان اینکه در ماه شعبان در نجف بهره‌برادری از مناره شمالی ایوان نجف انجام شده است، اضافه کرد: ایوان نجف به لحاظ اثر معماری، سابقه و قدمت شاخص است، بخش جنوبی آن دو سال گذشته مرمت شد و بخش شمالی آن امسال به نتیجه رسید که با حضور مسئولان سیاسی، فرهنگی و نخست وزیر عراق تحویل شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه در ماه شعبان همچنین صحن حضرت زینب (س) و توسعه حرم امام حسین (ع) را داشتیم، گفت: در کربلا در عمق سه متر به بالا آب داشتیم و باید ۱۶ تا ۱۷ متر خاکبرداری می‌کردیم و سازه اصلی صحن را در آب انجام می‌دادیم و دیواری سرتاسری در عمق ۴۰ متر در این صحن انجام شد.

مآب با بیان اینکه فاز نخست صحن حضرت زینب (س) از باب‌الرأس تا باب‌القبله است، تصریح کرد: فاز دوم که از باب‌القبله تا بین‌الحرمین است، کار آن آغاز شده است.

وی یادآور شد: طرح جامع صحن امام جوادین را هم انجام می‌دهیم که این طرح توسط دانشگاه شهید بهشتی در حال انجام است و با اتمام طرح جامع وارد صحن‌ها می‌شویم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه سال‌ها به دنبال مقاوم‌سازی سامرا و خانه امام زمان (عج) بودیم، ادامه داد: سامرا بعد از بمباران بازسازی شده بود، ولی بازسازی خوب انجام نشده و رانش مناره‌ها و گنبد اصلی نگرانی ایجاد کرده بود که با گزارشات تهیه شده، تیم ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) در سامرا مستقر شده و کار حفاری را انجام می‌دهد و به زودی کار استحکام بنای آن‌جا را آغاز می‌کنیم.

مآب با بیان اینکه ده‌ها طرح صنعتی دیگر در عراق در حال اجراست، افزود: تعویض درب‌ها، کاشی‌کاری، ضریح‌ها و نیم ضریح‌ها نزدیک ۲۰۰ پروژه در گروه صنعتی و هنری عتبات دارد انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه دو سال است کرونا اربعین را تعطیل کرده است، اضافه کرد: اربعین امسال ۳ هزار موکب در کشور و بیش از ۱۵۰ هزار نفر ستاد را همراهی می‌کند تا مراسم به‌خوبی انجام شود و امید است با توافق وزرای کشور ایران و عراق ویزا را بتوانیم حذف کنیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور خاطرنشان کرد: خراسان‌جنوبی در حوزه کمک به بازسازی عتبات عالیات پیشرو و سرآمد است و از تعهدی که برای استان‌ها ایجاد می‌کنیم، رتبه یک را دارد و از تعهدات ایجاد شده جلوتر رفته و الگویی برای سایر استان‌ها شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها