تقدیر از پیشکسوتان هنر دوبله در فرهنگسرای خانواده

گرامیداشت روز دوبله با حضور جمعی از پیشکسوتان و فعالان عرضه هنر صداپیشگی فردا در فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۱۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱ - 11May 2022

تقدیر از پیشکسوتان هنر دوبله در فرهنگسرای خانوادهبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با توجه به جایگاه ویژه دوبلاژ به پاس یک عمر فعالیت هنری، حضور مستمر و موثر بزرگان عرصه صداپیشگی این مراسم با نمایش خلاصه (دوبله دوم) فیلم سینمایی «نخستین وعده دیدار» و تقدیر از دوبلور‌های این فیلم توسط محمد علی محراب بیگی برگزار می‌شود.

همچنین نمایش فیلم «صدا‌های آسمانی» به یاد درگذشتگان هنر دوبله از جمله شهلا ناظریان و رفعت هاشم‌پور، اجرای موسیقی توسط نادر گهرسودی، سخنرانی احمد کاظمیان با موضوع «همگرایی و اتحاد دوبلاژ»، سخنرانی شیوا مقدم (رییس فرهنگسرای خانواده) و نمایش فیلم «مصائب یک گوینده» از دیگر بخش‌های این برنامه است.

در ادامه برنامه گرامیداشت روز دوبله از بزرگان و پیشکسوتان دوبلاژ از جمله سعید مظفری، تورج نصر، امیرهوشنگ زند، سعید مقدم‌منش، ایوب شهبازی از دوبلور‌های پیشکسوت و بهروز رضوی و محمد نظری (گوینده)، احمد ژیرافر (نویسنده)، ابوالفضل توکلی و امین حاج بابا (مستندساز) مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

ایرانیان برای اولین بار هنگام اکران فیلم «نخستین وعده دیدار» در اردیبهشت ۱۳۲۵، صدای دوبله شده را شنیدند، روزی که بازیگران فرانسوی به زبان فارسی در سینما کریستال سخن گفتند. این روز نقطه آغاز دوبله به زبان شیرین پارسی بود. به همین دلیل، می‌توان آن را روز دوبله و گویندگی در کشورمان نامید.

گرامیداشت روز دوبله با همت سایت چکاوا، استودیو سکوت و همکاری فرهنگسرای خانواده برگزار می‌شود.

فرهنگسرای خانواده در خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان بیست و یکم، بوستان شفق واقع است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار