فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله:

نگاه ما نباید به سازمان بهداشت جهانی باشد/ دانشکده سلامت معنوی راه‌اندازی می‌شود

ابوالقاسمی گفت: یکی از موضوعاتی که ما در این دانشگاه به آن اهمیت می‌دهیم موضوع سلامت معنوی است به همین جهت درصدد هستیم برای موضوع سلامت معنوی، دانشکده‌ای را ایجاد کنیم، زیرا در این حوزه منابع بسیار غنی داریم که می‌توانیم به آن‌ها استناد کنیم.
کد خبر: ۵۲۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ - 12May 2022

نباید نگاه مان به سازمان بهداشت جهانی باشد/ دانشکده سلامت معنوی راه اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، «حسن ابوالقاسمی» فرمانده دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله صبح امروز (پنج‌شنبه) در آیین تجلیل اساتید این دانشگاه که با حضور سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آفت‌های بزرگ در دانشگاه‌ها این است که چون طی چندین قرن نهضت ترجمه‌ای را دنبال کردیم، از پژوهش و تحقیق مقداری غافل شدیم و این باعث شده بخصوص در علوم انسانی هر آنچه از سوی غرب ترجمه شده، تدریس شود در حالی که آنچه در غرب است با آنچه در فرهنگ‌اصیل ما وجود دارد بسیار تفاوت دارد.

وی افزود: بر این اساس برای مقابله با نهضت ترجمه‌ای باید به دانشجویان و استادان به گونه‌ای عمل کنند تا اعتماد به نفس را تقویت کنند. به عنوان مثال در کرونا موفق شدیم تکنولوژی ساخت واکسن را به دست آوردیم که این نشان می‌دهد زمینه بازگشت به دوران باشکوه قبل در پزشکی کشورمان وجود دارد.

ابوالقاسمی ادامه داد: انکار علمی در محیط‌های دانشگاهی نباید وجود داشته باشد به عبارت دیگر نمی‌توانیم دانش را فقط در کتاب‌های قدیم جستجو کنیم چرا که در علوم تجربی نمی‌توان به شکل گذشته طبابت کرد و از سوی دیگر باید به این مطلب هم توجه داشته باشیم که نباید نگاه مان صرفا به سازمان بهداشت جهانی باشد تا هر آنچه از سوی آن‌ها تعیین می‌شود، عمل کنیم.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که ما در این دانشگاه به آن اهمیت می‌دهیم موضوع سلامت معنوی است به همین جهت درصدد هستیم برای موضوع سلامت معنوی، دانشکده‌ای را ایجاد کنیم، زیرا در این حوزه منابع بسیار غنی داریم که می‌توانیم به آن‌ها استناد کنیم.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها