شهردار تهران مطرح کرد؛

تحقق اهداف پیش روی مدیریت شهری در بستر همکاری با شهروندان

زاکانی گفت: به دنبال این هستیم تا با همکاری با مردم و مشارکت با آن‌ها برنامه‌های مدیریت شهری را پیش ببریم.
کد خبر: ۵۲۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹ - 12May 2022

تحقق اهداف پیش روی مدیریت شهری در بستر همکاری با شهروندانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علیرضا زاکانی» شهردار تهران در پنجمین اجلاس شورای عالی استان‌ها و در مراسم امضای تفاهم نامه شورای عالی استان‌ها با مجمع کلانشهر‌های ایران با بیان اینکه موضوع تفاهم نامه امروز هم‌افزایی و دسترسی به ایجاد راه‌های تحقق اهداف انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: کارآمدی و ناکارآمدی ایران موضوع مورد توجه دشمنان است.

وی ادامه داد: دشمن به ناحق تلاش خود را به این معطوف کرده که وصله ناکارآمدی را به انقلاب اسلامی بچسباند و برای آن تبلیغات گسترده‌ای می‌کند.

شهردار تهران با بیان اینکه دو وظیفه مهم پیش روی ما قرار دارد گفت: جهاد تبیین و تلاش برای پیشرفت کشور وظایف ما است.

زاکانی با اشاره به امید آفرینی گفت: در این مسیر ما باید خدمت پیشه کنیم و سرعت پیشرفت را افزایش دهیم تحقق این ابعاد جز با تشریک مساعی و مشارکت محقق نخواهد شد.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهدافمان جنس مشارکتی در تهران را ایجاد کرده‌ایم و در این راستا با نهاد‌های انقلابی و مردم هم افزایی را تجربه خواهیم کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه تفاهم نامه‌ها برای ما موضوعی جدی است اظهار کرد: این تفاهم نامه‌ها و قرارگاه‌ها منجر می‌شود تا ما بتوانیم با سرعت بیشتری حرکت کنیم.

زاکانی ادامه داد: برای مثال در حوزه آلودگی هوا ۲۳ دستگاه نقش دارند یا می‌توانند در کنار یکدیگر مشکلات را برطرف کنند یا می‌تواند دور از یکدیگر به هم انتقاد کنند.

وی با بیان اینکه باید با نخبگان همکاری داشته باشیم گفت: سطوح مختلف مدیریت مشارکتی منجر می‌شود تا فعال‌تر گام‌های خود را برداریم و توسط همکاری با مردم مشکلاتشان را حل کنیم.

شهردار تهران با اشاره به اصل ۱۰۲ قانون اساسی و شورای عالی استان‌ها گفت: در ماده ۴۷ قانون تشکیلات شورا‌ها ابعاد این تکلیف را مشخص کرده است مجمع کلانشهر‌ها مسؤلیت هم افزایی میان کلانشهر‌ها را برعهده دارد و ارتباط مؤثر میان شورای عالی استان‌ها و کلانشهر‌ها برای رفع مشکلات موجود امری ضروری است.

زاکانی ادامه داد: شورا‌ها در انتهای دهه ۷۰ تأسیس شدند و این منجر شد و همین موضوع منجر به این شد برخی از وظایف شورا‌ها را نمایندگان مجلس انجام دهند.

وی ادامه داد:، اما باید بتوانیم ظرفیت کلانشهر‌ها را افزایش دهیم تا شورای عالی استان‌ها از طریق دولت و مجلس بتواند قانونگذاری و فرهنگ گذاری مناسبی را انجام دهد تا بتواند قانونگذاری و فرهنگ گذاری مناسبی را انجام دهد تا شورا‌ها بتوانند وظایف اصول قانون اساسی را به درستی انجام دهند و از طریق حرکت در جهت مدیریت واحد بتوان ظرفیت هارا در کنار یکدیگر قرار داد.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار