استاندار گیلان تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از ابزار‌های مدرن رسانه‌ای برای تولید محتوای فاخر در موضوع حجاب

«عباسی» گفت: بایستی از ابزار‌های مدرن برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار فرهنگی و انتشار از طریق رسانه‌های مختلف برای اثرگذاری مفاهیم مرتبط با عفاف و حجاب بهره گرفته و در کارها، صبغه فرهنگی غالب باشد.
کد خبر: ۵۲۱۹۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 12May 2022

بهره‌گیری از ابزار‌های مدرن رسانه‌ای در تولید محتوای فاخر و اثرگذار

به گزارش دفاع‌پرس از رشت، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان امروز (پنج‌شنبه) در جلسه قرارگاه عفاف و حجاب استان گیلان که با حضور سردار «محمدحسین سپهر» رئیس قرارگاه عملیاتی عفاف و حجاب برگزار شد، با یادآوری هشدار‌های رهبر معظم معظم انقلاب اسلامی درخصوص شبیخون فرهنگی طی سه دهه اخیر، اظهار داشت: دشمنان بعد از ناامیدی در بخش جنگ سخت‌افزاری، وارد نبرد نرم افزاری و فرهنگی و ساخت فیلم‌هایی که کانون خانواده را نشانه گرفته اند، شده اند.

وی افزود: نباید سنگر‌های فرهنگی رها و دستگاه یا نهاد خاصی به‌عنوان متولی عفاف و حجاب شناخته شود؛ بلکه همه موظف به ترویج عفاف و حجاب و انجام فعالیت‌های مرتبط در این حوزه هستیم.

استاندار گیلان با تاکید بر اینکه مبنای کار‌ها باید توجه به امور فرهنگی باشد، تصریح کرد: در مسئله عفاف و حجاب باید به بسته‌های فرهنگی در کنار بسته‌های علمی و کارشناسی اهمیت داده و احکام دینی و شئونات اسلامی رعایت شود.

عباسی با بیان اینکه دشمن از همه ابزار‌ها برای تخریب عفت و حجاب جامعه استفاده می‌کند، هماهنگی و انسجام دستگاه‌ها در حوزه عفاف و حجاب را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: باید نگاه واحدی در این حوزه ایجاد کنیم و فرمانداری‌ها و استانداری‌ها نمادی از مسائل اسلامی و اخلاقی باشند.

وی تاکید کرد: بایستی از ابزار‌های مدرن برای تولید محتوای فاخر و اثرگذار فرهنگی و انتشار از طریق رسانه‌های مختلف برای اثرگذاری مفاهیم مرتبط با عفاف و حجاب بهره گرفته و در کارها، صبغه فرهنگی غالب باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت رفع خلأهای فرهنگی و اتصال حلقه‌های منفصل این بخش، متذکر شد: در تفکیک فضای اداری که در اختیار زنان و مردان است، تمام توان خود را به کار گرفتیم و همه دستگاه‌ها هم موظف به ترویج عفاف و حجاب هستند و این کار فقط مربوط به یک دستگاه و سازمان نیست.

وی رعایت عفاف و حجاب را منحصر به زنان ندانست و افزود: مردان هم باید به الزامات آن پایبند باشند، فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی، آموزه‌های دینی و دستورالعمل ابلاغی عفاف و حجاب را مبنای عملکرد همگان عنوان کرد.

عباسی، گیلان را یکی از استان‌های هدف گردشگری دانست و تصریح کرد: با اشاره به مفاخر ارجمند این استان، فرهنگ اصیل و لباس‌های محلی که در همه مناطق استان وجود دارد و برگزاری جشنواره‌های بومی، می‌تواند فرصتی مناسب برای نمایش پوشش‌هایی که از دیرباز بین مردم گیلان وجود داشته و نمادی از عفت در جامعه هستند، باشد.

وی با تاکید بر رعایت تقوای سیاسی و اجتماعی در اظهارنظر پیرامون اشخاص حقیقی، حقوقی و واقعیت‌های جامعه، خاطرنشان کرد: پایبندی به این اصول، روح تازه‌ای به کالبد جامعه می‌دمد.

استاندار گیلان متذکر شد: شورای فرهنگ عمومی استان، ظرفیتی است که می‌تواند موضوعاتی همچون عفاف و حجاب در آن مطرح شود و راهکار‌های ترویج بیشتر آن مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها