رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس عنوان کرد؛

مراکز فرهنگی دفاع مقدس؛ حلقه اتصال پیشکسوتان جهاد و مقاومت با جوانان/ «دفاع مقدس» دارای فرهنگ غنی است

سردار «کارگر» گفت: اگر دفاع مقدس نبود امنیت و عزت نبود؛ بر همین اساس این فرهنگ غنی است و می‌توان از آن برای اعتلای بیش‌ازپیش جمهوری اسلامی استفاده کرد.
کد خبر: ۵۲۱۹۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ - 12May 2022

مراکز فرهنگی دفاع مقدس؛ حلقه اتصال پیشکسوتان جهاد و مقاومت با جوانان/ «دفاع مقدس» دارای فرهنگ غنی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست مشترک سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی خراسان رضوی، امروز (پنج‌شنبه) به میزبانی سپاه امام رضا (ع) برگزار شد.

سردار کارگر در این نشست به از سرگیری اردوهای راهیان نور اشاره کرد و اظهار داشت: راه‌اندازی راهیان نور بعد از ۲ سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، یکی از اقدامات مهم و ارزشمند است.

رئیس ستاد راهیان نور کشور افزود: در سال جاری یک‌ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر برای شرکت در راهیان نور در استان خوزستان حضور پیدا کردند که ۵۰ درصد از زائران با خودروی شخصی سفر کرده بودند.

وی بابیان اینکه بحمدالله در اردوی راهیان نور امسال شاهد هیچ سانحه‌ای نبودیم، گفت: حضور پرشور مردم در این سفر معنوی نشانگر آن است که علی‌رغم وجود برخی مشکلات، اما اگر برنامه‌های اثرگذار داشته باشیم مردم استفاده می‌کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تأکید کرد: مردم هوشمند هستند و هر چیز را به‌جای خود می‌بینند و لذا ذوق و شوقی که نسبت به حضور در راهیان نور دارند، قابل‌تقدیر است.

سردار کارگر با اشاره به اینکه در حوزه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تا نقطه ایده‌آل فاصله زیادی داریم، بیان داشت: اگر دفاع مقدس نبود امنیت و عزت نبود؛ بر همین اساس این فرهنگ غنی است و می‌توان از آن برای اعتلای بیش‌ازپیش جمهوری اسلامی استفاده کرد.

رئیس ستاد راهیان نور کشور یادآور شد: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس تلاش‌ها و مجاهدت‌های آحاد جامعه را در دوران دفاع مقدس در هر یک از استان‌ها به نمایش می‌گذارد؛ بر همین اساس احداث این مراکز بسیار مؤثر هستند.

وی تصریح کرد: مراکز فرهنگی و موزه‌های دفاع مقدس که مورد عنایت فرمانده معظم کل قوا است باید پایگاه حضور پیشکسوتان دفاع مقدس باشد و جوانان نیز برای انتقال تجارب در این مراکز حضور پیدا کنند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بیان داشت: بحمدالله با عنایت امام رضا (ع) و با همکاری مسئولین استانی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی به‌عنوان یک اولویت دنبال می‌شود. امیدواریم تا تکمیل پروژه در دست احداث این مرکز پیگیری‌ها، پشتیبانی‌ها و حمایت‌ها تداوم داشته باشد و تقویت شود.

سردار کارگر با بیان اینکه در حوزه تدوین دانشنامه دفاع مقدس اقدامات مهمی صورت گرفته، گفت: دانشنامه دفاع مقدس به‌عنوان شناسنامه هر استان در این حماسه ماندگار، بیانگر عملکرد استان‌ها در دفاع مقدس است. تاریخ دفاع مقدس از این کتاب مرجع احصا می‌شود و لذا بسیار حائز اهمیت است که نسبت به تدوین آن باید اهتمام شود.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باید به تعداد رزمندگان، شهدا، ایثارگران و خانواده جامعه ایثارگری در سطح ملی، استانی و محلی کتاب تألیف شود، افزود: در حوزه تألیف کتاب با موضوع دفاع مقدس کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است. تا قبل از سال ۱۳۹۳ در طول ۲۳ سال ۷۰۰ عنوان کتاب تولید شده اما از سال ۱۳۹۳ تاکنون ۷ هزار عنوان کتاب تولید شده است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه تولید فیلم و سریال دفاع مقدس علی‌رغم اقدامات بسیار مهمی که انجام گرفته اما عقب‌ماندگی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در مستندی با عنوان «روایت معیار» به علل تاریخی جنگ تحمیلی از زمان قاجار تا بعد از دفاع مقدس پرداخته می‌شود. این مستند ۱۰۰ قسمتی توسط صداوسیما و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تولید شده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ابراز داشت: مجموعه ۱۰۰ قسمتی در قالب پویانمایی و موشن‌گرافیک که به عملیات‌های دفاع مقدس می‌پردازد، توسط صداوسیما و با مشارکت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در حال تولید است.

سردار کارگر بابیان اینکه برای مقابله با تحریف دفاع مقدس آیین‌نامه‌ای تنظیم و ابلاغ شده است، عنوان داشت: همه ساختارهای نظام پای‌کار حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هستند و آمادگی و انگیزه خدمت را دارند که امیدواریم با هماهنگی قوا شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه باشیم.

رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور مأموریت‌های بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را مبتنی بر تفکر حاکمیتی دانست و تصریح کرد: هر دولت که برای اداره جامعه عهده‌دار مسئولیت می‌شود موظف است که از فعالیت‌های حوزه ترویج فرهنگ دفاع مقدس حمایت و پشتیبانی کنند.

وی تأکید کرد: اگر همه دست‌به‌دست هم بدهند و مأموریت‌های حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس را به بهترین نحو انجام دهند باز هم حق مجاهدت‌های جامعه ایثارگری ادا نشده است.

سردار کارگر در پایان گفت: خراسان در دفاع مقدس و مقاومت نقش بسزایی داشته است که باید با اهتمام همه مسئولین و فرماندهان نظامی و انتظامی این عملکرد نشان داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار