رئیس فرهنگسرای رسانه خبر داد؛

«زبان‌پژوهی قرآن» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود

شکیبایی گفت: فرهنگسرای رسانه با رونمایی از ۲ کتاب و تجلیل از جمعی از نویسندگان در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب حضور دارد.
کد خبر: ۵۲۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ - 12May 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «مهدی شکیبایی» رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به برنامه‌های این مرکز فرهنگی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: از منظر رسانه، کتاب یکی از مهم‌ترین رسانه‌های در دسترس است که از دیرباز تا به امروز نقش مهمی را در انتقال مفاهیم و آموزه‌ها در حوزه‌های مختلف برعهده داشته است. در مقایسه با دیگر رسانه‌ها به ویژه فضای مجازی که این روز‌ها در بین نسل جوان پرطرفدار است، کتاب عمیق‌تر بوده و مفاهیم مهم‌تری را به مخاطبانش منتقل می‌کند. از سویی دیگر، کتاب از ویژگی مهم فرهیختگی برخوردار است و اهالی کتاب نگرش متفاوت‌تری نسبت به موضوعات پیرامونی خود دارند.

وی افزود: نمایشگاه کتاب فرصت بسیار خوبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح عموم مردم است. این رویداد فرصت بسیار مغتنمی برای دعوت مردم به کتابخوانی، معرفی کتاب‌های خوب و استفاده از ظرفیت بزرگ صنعت نشر است؛ بنابراین باید این فرصت را جدی گرفت.

رئیس فرهنگسرای رسانه درباره برنامه‌های این مرکز در نمایشگاه کتاب گفت: فرهنگسرای کتاب اقدام خلاقانه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب است که برنامه‌های متعددی در آن برگزار می‌شود. فرهنگسرای رسانه نیز با ۳ برنامه حضوری در فرهنگسرای کتاب مشارکت داشته و پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

شکیبایی از رونمایی اثری پژوهشی با محوریت قرآن کریم خبر داد و گفت: رونمایی از کتاب «زبان پژوهی قرآن» یکی از برنامه‌های مهم فرهنگسرای رسانه با همکاری بنیاد قرآن است که روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در نمایشگاه بین‌المللی کتاب برگزار می‌شود. در این برنامه مصطفی رحیمی‌نیا نویسنده این کتاب و جمعی از فعالان قرآنی حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: کتاب «زبان پژوهی قرآن» اثری فاخر در حوزه پژوهش در قرآن کریم به منظور استخراج آموزه‌های ارزشمند در کتاب آسمانی مسلمانان است. در این اثر که به همت مصطفی رحیمی‌نیا به ثمر نشسته است، بخش مهمی از دستورات قرآنی برای زندگی بهتر دنیوی و اخروی به زبانی شیرین و شیوا بیان شده است.

رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به برگزاری مراسم رونمایی برای یک کتاب متفاوت گفت: برنامه دیگر فرهنگسرای رسانه در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب رونمایی از کتاب «فرشته‌ای با یک کروموزوم بیشتر» نوشته میلکا آقایی است. این مراسم روز جمعه ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در محل فرهنگسرای کتاب برگزار می‌شود.

«زبان پژوهی قرآن» در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی می‌شود

شکیبایی گفت: کتاب «فرشته‌ای با یک کروموزوم بیشتر» روایتی متفاوت از کودکان مبتلا به سندروم داون و چالش‌هایی است که خانواده‌های آنان را درگیر خود می‌کند. این کودکان به دلیل داشتن تنها یک کروموزوم بیشتر کمی متفاوت‌تر از بقیه هم سن و سالان خود عمل می‌کنند، اما با شیوه‌های درمانی درست به راحتی می‌توان قابلیت‌های آنان را به منصه ظهور کشاند.

رئیس فرهنگسرای رسانه با اشاره به مراسمی جهت تجلیل از نویسندگان در فرهنگسرای کتاب گفت: سومین برنامه حضوری فرهنگسرای رسانه تجلیل از نویسندگان انتشارات نظری به پاس خدماتی است که در عرصه قلم و اندیشه ارائه می‌کنند. این مراسم نیز همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب و در روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۴:۳۰ برگزار می‌شود.

وی در پایان از ادامه فعالیت‌های مجازی فرهنگسرای رسانه در حوزه کتاب خبر داد و گفت: فرهنگسرای رسانه درجهت معرفی کتاب و تشویق عموم مردم به کتابخوانی برنامه‌های متعددی را در فضای مجازی و در طول سال تدارک دیده است که این برنامه‌ها نیز با برگزاری نمایشگاه کتاب با قدرتی بیشتر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها