امام جمعه کوهدشت:

تحقق اقتصاد مقاومتی، مهمترین وظیفه دولت سیزدهم

حجت الاسلام طهماسبی گفت: رفع موانع شکوفایی اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی، حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی از وظایف مهم دولت است.
کد خبر: ۵۲۲۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۱ - 13May 2022

تحقق اقتصاد مقاومتی، مهمترین وظیفه دولت سیزدهم

به گزارش دفاع‌پرس از خرم آباد، حجت‌الاسلام «ابراهیم طهماسبی» امام جمعه کوهدشت ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت، اظهار داشت: همه ما تکلیفی فراتر از خواندن نماز و روزه گرفتن داریم، بایستی تمام وجود خود را کنترل کرده و با یاد خدا با یاد خدا قلب‌ها تسکین دهیم.

وی افزود: گاهی اوقات مغرور شدن، انسان را به بیراهه می‌کشاند و از عبادات خالصانه الهی دور می‌کند.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به‌ضرورت اهتمام ویژه نسبت به نماز جمعه، عنوان کرد: کسی که سه جمعه بدون علت به نماز جمعه نرود منافق به شمار می‌رود؛ نعمت الهی این است که در خط خداوند متعال باشیم، عزم و اراده‌ها بایستی قوی باشد و حق عبادات بایستی به‌درستی بجا آورده شود.

وی با اشاره به جریان کاپیتولاسیون و تلاش امام (ره) برای لغو آن، تصریح کرد: امام خمینی (ره) فرمودند: این قانون بنا داشت که ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی بیشتر احترام داشته باشند و این قانون به این صورت بود که اگر فرد عالی‌رتبه ایرانی یک سگ آمریکایی را با ماشین زیر بگیرد بازخواست می‌شود که این سند بردگی ملت ایران و جنایتی بود که در تاریخ رخ داد‌.

طهماسبی با اشاره به اهمیت برنامه‌های اقتصادی دولت سیزدهم، گفت: دولت برنامه‌های مهمی در پیش دارد، بایستی دستگاه‌های مختلف در این راستا پشتیبانی کنند؛ بیماری نظام اقتصادی یک میراث ناجوری است که از دهه ۵۰ تاکنون به‌جای مانده است و بعد از انقلاب دولت‌های مختلف کارهایی کردند ولی نتوانستند به‌طور کامل محقق شود.

امام‌جمعه با اشاره به اهمیت اصلاح ساختار اقتصاد کشور، بیان کرد: رفع موانع شکوفایی اقتصاد و تحقق اقتصاد مقاومتی، حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی از وظایف مهم دولت است.

طهماسبی با اشاره به سیاست دولت در تغییر در تخصیص ارز ترجیحی، بیان کرد: دولت در این زمینه شناسایی‌ها را انجام داده است، فقط بایستی در راستای پیاده‌سازی این طرح نظارتی جدی در سطح جامعه داشته باشد.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه دولت بایستی درزمینهٔ اطلاع‌رسانی‌ها نیز قوی عمل کنند، گفت: اصلاح ساختار بودجه، دانش‌بنیان کردن اقتصاد، رشد کار و تولید مولد، تأمین امنیت غذایی، مقابله با آسیب‌پذیری اقتصاد، مردمی سازی یارانه‌ها و… را دولت بایستی گام‌به‌گام انجام دهد.

وی خطاب به مردم بیان کرد: کالای اساسی و موردنیاز مردم کاملاً در بازار موجود است و مردم در این راستا هیچ نگرانی نداشته باشند، روز گذشته ۱۵ تن گوشت مرغ توزیع‌شده و امروز نیز علی‌رغم تعطیلی روز کشتارگاه فعال بوده است.

طهماسبی با اشاره به اهمیت سفر بشار اسد به ایران، گفت: سوریه دارای منابع بسیار مهمی است و خط مقدم جبهه مقاومت به شمار می‌رود.

امام‌جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه تعزیرات بایستی بر بازار نظارت جدی داشته باشند و با متخلفین برخورد قانونی کند، بیان کرد: مدیران کل، مدیران شهرستانی را با شاخصه توانمندی، تعهد و عدالت انتخاب کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار