دیدار امام جمعه اردکان با خانواده شهدای طلبه

 در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در آستانه برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی در کشور، حجت الاسلام «شاکر» به همراه جمع دیگری از مسئولین شهرستان با خانواده طلاب شهید «مهدی هاتفی، محمدرضا پورتقوی و حسن کمالی» دیدار کردند.
کد خبر: ۵۲۲۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۹ - 13May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در آستانه برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی در کشور، حجت الاسلام «سیداسماعیل شاکر» امام جمعه اردکان به همراه جمع دیگری از مسئولین شهرستان با خانواده طلاب شهید «مهدی هاتفی، محمدرضا پورتقوی و حسن کمالی» دیدار کردند.
 
شرکت کنندگان در این برنامه ضمن تجلیل از صبر و فداکاری خانواده‌های معظم شهدا بر پاسداری و حفظ دستاورد‌های خون شهدا تأکید کردند.
 
شهید مهدی هاتفی اردکانی یکم آبان ۱۳۴۱، در شهرستان اردکان به دنیا آمد. پدرش جواد، خرازی داشت و مادرش را جمیله می‌نامیدند. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سپس به فراگیری علوم دینی و حوزوی پرداخت. روحانی بود. سال ۱۳۶۱ ازدواج کرد و صاحب یک پسر و یک دختر شد. به عنوان بسیجی به جبهه رفت. دهم فروردین ۱۳۶۷، با سمت نیروی واحد تبلیغات در شاخ شمیران توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و یکم بهمن ۱۳۷۰، پس از تفحص وی را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.
 
شهید محمدرضا پورتقوی اردکانی یکم آبان ۱۳۴۲، در شهرستان اردکان به دنیا آمد. پدرش محمود، نفت فروش بود و مادرش صفیه نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته فرهنگ و ادب درس خواند و دیپلم گرفت. سپس به فراگیری علوم دینی پرداخت. طلبه بود. به عنوان بسیجی به جبهه رفت. هفتم تیر ۱۳۶۴، با سمت آرپی جی زن در پاسگاه زید عراق بر اثر اصابت ترکش به دست، پا و سینه، شهید شد. مزار وی در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد.
 
شهید حسن کمالی اردکانی یکم فروردین ۱۳۴۱، در شهرستان اردکان دیده به جهان گشود. پدرش محمد، کشاورزی می‌کرد و مادرش سلطان نام داشت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت. سپس به فراگیری علوم دینی پرداخت. طلبه بود. به عنوان بسیجی به جبهه رفت. بیست و دوم بهمن ۱۳۶۱، با سمت مسول تبلیغات گردان در فکه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید. پیکرش مدت‌ها در منطقه برجا ماند و هجدهم آذر ۱۳۶۹، پس از تفحص وی را در گلزار شهدای زادگاهش به خاک سپردند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار