مسئول بسیج سازندگی شهرستان تفت در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

بسیج سازندگی نماد حرکت جهادی و محرومیت زدایی در کشور است

«دهشیری» گفت: تشکیل بسیج سازندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از برکات انقلاب اسلامی است که به‌عنوان نماد حرکت جهادی و محرومیت زدایی و خدمت به مردم در مقاطع حساس و مهم کشور است.
کد خبر: ۵۲۲۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۶ - 14May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یزد، اردوی جهادگران فاطمی چند روزی است که به طور همزمان در سراسر کشور آغاز شده و در استان یزد نیز هزار و ۲۰۰ جهادگر خالصانه به میدان آمدند تا در کنار محرومان، به رفع آلام آنها بپردازند. شهرستان تفت یکی از مناطقی است که جهادگران با حضور پرشور خود توانستند بخشی از نیاز مردم منطقه را مرتفع کنند.

به همین دلیل گفت‌وگویی با «ابوالفضل دهشیری» مسئول بسیج سازندگی شهرستان تفت انجام شده که در ادامه می‌خوانید.

طنین دلنواز عطر خدمت جهادگران فاطمی در شهرستان «تفت»

دفاع‌پرس: چه تعداد گروه جهادی در شهرستان تقت مشغول به فعالیت هستند؟

17 اردیبهشت 1379 یادآور یکی از تدابیر تاریخی، آینده‌نگری و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) بوده که بر تارک آن نام بسیج و بسیج سازندگی درخشنده و الهام‌بخش است.

تشکیل بسیج سازندگی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از برکات انقلاب اسلامی است که به‌عنوان نماد حرکت جهادی و محرومیت زدایی و خدمت به مردم در مقاطع حساس و مهم کشور است. به لطف خدا بسیج سازندگی در دوران خدمت خود توانسته با فرهنگ و تفکر بسیجی و عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت محرومیت زدایی و کمک به مستضعفین گام ‌های بزرگ و پر افتخاری را بردارد.

در شهرستان تفت نیز حدود 70 گروه جهادی در اطلس جهادی ثبت نام کردند که حدود 30 گروه جهادی برادر و خواهر در عرصه های عمرانی، آموزشی،فرهنگی، بهداشتی و خدماتی در رزمایش جهادگران فاطمی فعالیت دارند.

دفاع‌پرس: چه فعالیت هایی توسط گروه های جهادی در شهرستان انجام می شود؟

گروه های جهادی در ساخت یک باب منزل مددجوی کمیته امداد، تعمیر و بازسازی ۸ منزل محروم، تکمیل کارگاه اشتغالزایی، لایروبی ۲رشته قنات، ایجاد زمین خاکی والیبال روستا، آبرسانی به برخی روستاهای شهرستان، توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان، برگزاری کلاس مشاوره و آموزشی اشتغالزایی و کلاسهای تقویتی ویژه دانش آموزان، نظافت اماکن متبرکه و منازل سالمندان محروم و .... مشارکت می کنند.

همچنین ۳ گروه جهادی با ظرفیت ۳۰ نفره از متخصصان رشته های مختلف عمرانی از شهرستان تفت به شهرستان خاتم اعزام شده و ۳ روز فعالیت خواهند داشت.

طنین دلنواز عطر خدمت جهادگران فاطمی در شهرستان «تفت»

دفاع‌پرس: لطفا گزارشی از اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است ارائه بفرمایید.

اردوی سه روزه گروه جهادی «منتظران ظهور اسلامیه» شهرستان تفت در منطقه خاتم با سفیدکاری دو باب منزل مسکونی، ساخت و کاشیکاری ۲چشمه سرویس بهداشتی، آرماتوربندی یک باب منزل، و پاکار نمودن دیوارهای یک باب منزل مسکونی برگزار شد.

جمع آوری زباله ها و پاکسازی معابر روستای بیداخوید توسط بسیجیان پایگاه شهیدمدنی بیداخوید در هفته بسیج سازندگی صورت گرفت.

برگزاری کلاس های تقویتی درس ریاضی ویژه دانش آموزان ضعیف به صورت رایگان توسط گروه جهادی پایگاه شهیده «بنت الهدی صدر» ده بالا و کارگاه سبک زندگی اسلامی در کنار برنامه تفریحی_اردویی در جوار امامزاده جعفر (ع) به همت گروه جهادی «ام البنین»  و مشاوره زنان، سواد رسانه و کارگاه آموزشی یک‌روزه امداد و نجات و کمک‌های اولیه در جمع بسیجیان به همت گروه جهادی «ام لیلا»، همچنین کلاس های تقویتی ویژه دانش آموزان روستای نصرآباد در درس های ریاضی، عربی و زبان انگلیسی مقطع هفتم تا دوازدهم به همت گروه جهادی «شهید فاضلی در حوزه جندالله نصرآباد» از جمله فعالیت هایی بود که تاکنون صورت گرفته است.

کلاس های آموزش قرائت و ترتیل قران کریم ویژه کودکان و نوجوانان، مجری برگزاری گروه جهادی پایگاه «شهیده بنت الهدی صدر» ده بالا، کارگاه آموزشی مسائل زنان و تغذیه سالم در محل بیت العباس ده بالا، مرمت و بازسازی منازل توسط گروه جهادی «اباعبدالله الحسین (علیه السلام)» حیدرآباد و گروه جهادی «شهید الله‌دادی» نیر، ساخت کارگاه خیاطی در بنادکوک توسط گروه جهادی «شهید حسن دهقان بنادکوک»، تکمیل و تحویل منزل مددجوی کمیته امداد خمینی (ره) توسط گروه جهادی «شهدای سنگ دراز» از دیگر فعالیت هایی بود که در این شهرستان به همت بلند جهادگران صورت گرفته و هنوز ادامه دارد.

برگزاری کلاس آموزشی کمک های اولیه در دبستان شهید سلیمانی تفت توسط گروه جهادی خواهران حضرت خدیجه  و همچنین در پایگاه ده بالا توسط گروه جهادی خواهران بنت الهدی صدر ده بالا، مشارکت گروه جهادی شهدای شواز در مرمت و بازسازی قنات روستای شواز، برگزاری کلاس مشاوره و ‏سبک زندگی اسلامی با موضوع فرزند آوری در دهشیر از جمله فعالیت هایی بود که جهادگران در انجام آنها خالصانه حضور داشتند.

طنین دلنواز عطر خدمت جهادگران فاطمی در شهرستان «تفت»

دفاع‌پرس: آیا این فعالیت ها با پایان رزمایش فاطمی ادامه دارد؟

این رزمایش شروع کار گروه های جهادی ماست و بحث های عمرانی ما تا آخر سال ادامه پیدا خواهد کرد و همچنین در فصل تابستان با حضور دانش آموزان و دانشجویان در اوقات فراغت بحث های آموزشی نیز با قوت ادامه خواهد داشت.

مصاحبه از: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها