با معرفی بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب؛

اتحادیه ناشران افغانستان در نمایشگاه کتاب تهران مستقر شد

اتحادیه ناشران افغانستان با هدف معرفی آخرین کتب منتشر شده شاخص این کشور در نمایشگاه کتاب تهران حاضر شده است.
کد خبر: ۵۲۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵ - 14May 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «طارق دوست» مدیر نشر امیری در گفت‌گو با ستاد خبری در چهارمین روز از نمایشگاه اظهار داشت: بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در زمینه فرهنگ، ادبیات، فلسفه و تاریخ افغانستان و کشور‌های منطقه که عموماً به زبان فارسی است در این نمایشگاه معرفی می‌شود.

طارق دوست علت تاخیر در برپایی غرفه اتحادیه ناشران افغانستان را مرتبط با تاخیر در ارسال کتاب از افغانستان به ایران عنوان کرد و گفت: به دلیل مشکلاتی که در مرز افغانستان داشتیم، کتب دیر به دستمان رسید و بعد از یک شب بررسی در گمرک نمایشگاه ترخیص شده و در اختیار غرفه قرار گرفته است.

وی با یادآوری حضور در دوره‌های قبلی نمایشگاه تصریح کرد: جای بسی خوشحالی است که مجدداً در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کردیم و می‌توانیم تولیدات چاپ و نشر خود را معرفی کنیم.

مدیر انتشارات امیری اضافه کرد: بین ایران و افغانستان اشتراکات فرهنگی به حدی است که نمی‌توان این دو کشور دوست و همسایه را متفاوت از یکدیگر دانست. در کتب تولیدی بزرگ‌ترین انتشارات افغانستان یعنی نشر امیری نیز این مهم مشهود است و کتب به زبان فارسی در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی افزود: مردم ایران عموما با سواد هستند و با ادبیات خوبی صحبت می‌کنند. برخی کشور‌های همسایه ما از این مساله محروم‌اند و درصد افراد باسواد در آن‌ها پایین است، اما ایران کشوری است که ساکنان آن همگی دارای سواد هستند.

وی ابراز امیدواری کرد در فرصت نمایشگاه، افغانستان بتواند با ناشران ایرانی و ناشران کشور‌های دیگر هم‌اندیشی داشته و طرح و برنامه‌های جدیدی اجرا کند.

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی (ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار