دفاع پرس از جدیدترین تحولات منطقه گزارش می‌دهد؛

تشکیل دولت «وحدت ملی» طی 10 روز آینده در یمن/ طرح جدید سازمان ملل درباره سوریه

تشکیل دولت «وحدت ملی» طی 10 روز آینده در یمن، تداوم حملات جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف یمن و واکنش افغانستان، به «ادعای پاکستان» درباره انهدام شبکه حقانی از مهم‌ترین تحولات سیاسی و میدانی کشورهای منطقه است.
کد خبر: ۵۲۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳ - 02September 2015

تشکیل دولت «وحدت ملی» طی 10 روز آینده در یمن/ طرح جدید سازمان ملل درباره سوریه

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، تشکیل دولت «وحدت ملی» طی 10 روز آینده در یمن، تداوم حملات جنگندههای سعودی به مناطق مختلف یمن، اعدام 122 نفر از اعضای داعش در موصل توسط خود این گروهک، فعالیت مشکوک 2 پایگاه نظامی آمریکایی در موصل، طرح جدید سازمان ملل درباره سوریه، مخالفت رژیم صهیونیستی با برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل، کناره گیری عباس از ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین، هتک حرمت به مسجد الاقصی توسط زنان صهیونیستی، نشست فوقالعاده شورای امنیت برای بررسی اوضاع لبنان، واکنش افغانستان، به «ادعای پاکستان» درباره انهدام شبکه حقانی از مهمترین تحولات سیاسی و میدانی کشورهای منطقه است.

* یمن

تشکیل دولت «وحدت ملی» طی 10 روز آینده در یمن: روزنامه مصری «الیوم السابع» گزارش داد که حمزه الحوثی، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: تصمیم تشکیل دولت وحدت ملی در زمانی اتخاذ شده که یمن در شرایطی سخت و استثنایی قرار دارد و با خلأ قانونی و سیاسی مواجه است در نتیجه تمامی گروههای سیاسی باید این خلأ را پر کنند. حمزه الحوثی از تمامی گروهها و احزاب سیاسی خواست تا با جدیت تلاش کرده و با تشکیل تمامی نهادهای قانون اساسی، شورای ریاست جمهوری، دولت وحدت ملی و احیای روند سیاسی موافقت کنند.

تداوم حملات جنگندههای سعودی به مناطق مختلف یمن: استانهای تعز، مأرب، صنعاء، حجّه و صعده همچنان آماج حملات جنگندههای متجاوزان سعودی آمریکایی است. جنگندههای عربستان همچنین مناطق «العطفین» و «الفرع» از توابع شهرستانهای «کتاف» و «بُقَع» آماج حملات خود قرار دادند که به ویرانی مساجد، بازارها و داراییهای مردم منجر شد.

*عراق

داعش 122 نفر از اعضای خود را در موصل اعدام کرد: به نوشته «روسیا الیوم»، داعش 122 نفر از اعضای خود را در جنوب شهر «موصل» اعدام کرد که در میان آنها، 18 سرکرده نیز به چشم میخورند. اتهام این افراد، تلاش برای کودتا علیه داعش و «ابوبکر البغدادی» خلیفه خودخوانده این گروه تروریستی، اعلام شده است. «سعید مموزینی» مسئول اطلاعرسانی از حزب دموکراتیک کردستان عراق گفت: این 122 نفر متهم به تلاش برای سیطره بر استان نینوا در شمال عراق و اعلام جنگ علیه داعش در شهر «رقه» سوریه بودند. شهر موصل از 10 ژوئن 2014، در کنترل و اشغال داعش است و نیروهای مسلح عراقی که در حال نبرد با داعش و انجام عملیات در استان «الانبار» هستند، آخرین ایستگاه نبرد برای آزادی سراسر عراق را شهر موصل و استان نینوا میدانند.

فعالیت مشکوک 2 پایگاه نظامی آمریکایی در موصل: پایگاه «کردپرس» نوشت: «معین الکاظمی» از فرماندهان سپاه بدر خبر داد که اکنون 2 پایگاه نظامی آمریکایی در عراق وجود دارد که پایگاه اول در اطراف موصل و دومین پایگاه در داخلی اراضی منطقه کردستان واقع شده است و کسی نمیداند هدف واقعی از وجود این 2 پایگاه چیست. نیروهای مستقر در این پایگاهها دارای ارتباطات و هماهنگیهای زیادی با دولت منطقه کردستان و برخی از فرماندهان نظامی هستند و زیر نظر «اثیل النجیفی» استاندار برکنار شده نینوا آموزش میبینند.

*سوریه

 طرح جدید سازمان ملل درباره سوریه: نماینده سازمان ملل در امور سوریه برای چندمین بار، طرحی را برای حل بحران این کشور ارائه کرده است که تشکیل دوره انتقالی با حضور دولت و معارضان را در بر دارد. استیفان دیمیستورا در این طرح اشارهای به بشار اسد و کیفیت حضور وی در دوره انتقالی نکرده است. پیش از این دی میستورا، طرحی را به دولت سوریه و معارضان ارائه داده بود که در آن تشکیل 4 کمیته پیشیبینی و پیشنهاد شده بود تا کمیتهها به موازی هم تشکیل شود.

 تشدید نبردها در «فوعه» و «کفریا»: در ادامه نبردهای شدید میان مجاهدین شیعه مدافع شهرهای فوعه و کفریا در ادلب، ظهر روز گذشته رزمندگان موفق به انهدام چند خودروی زرهی تروریستهای تکفیری القاعده شده اند. این درگیریها در منطقه «الصواغیه» واقع در شمال شهر فوعه میان مدافعان عضو کمیته های مردمی و تروریستهای گروه تکفیری «احرارالشام» وابسته به اخوان المسلمین سوریه رخ داده است. تروریستها تحت پوشش آتش گسترده و سنگین موشکی، توپخانه ای و خمپاره ای موفق به سیطره بر روستای الصواغیه شده بوده و درگیریها به منطقه "تل الخربه" در نزدیکی فوعه کشیده شده بود. برخی گزارشها از استفاده تروریستها از خمپاره های حاوی گاز کلر علیه شیعیان سوریه حکایت دارد.

به گزارش منابع میدانی از فوعه و کفریا، طی 24 ساعت اخیر بیش از 3500 فروند موشک و خمپاره و گلوله توپ به منازل ساکنین این دو شهر اصابت کرده و تقریبا بخش اعظم بافت مسکونی این مناطق در اثر شدت گلوله بارانها تخریب شده و بیش از 40 هزار شیعه سوری  ساکن در آنها در آستانه نسل کشی حتمی به سر می برند.

در درگیریهای روز گذشته 10 نفر از مدافعان شهید و 15 تروریست به هلاکت رسیده و علاوه بر انهدام یک تانک تی 72 و نفر بر زرهی بی ام پی آنها، یک نفربر زرهی دیگر به غنیمت رزمندگان شیعه درآمده است. از مهمترین کشته های تروریستها در درگیریهای روز گذشته می توان به "علی زعرور فرمانده ارشد میدانی گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد در منطقه اشاره کرد.

*فلسطین

مخالفت رژیم صهیونیستی با برافراشته شدن پرچم فلسطین در سازمان ملل: نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل – با ارسال نامه ای به دبیر کل این سازمان، تلاش ها برای برافراشتن پرچم فلسطین را در سازمان ملل« سیاسی کاری» خواند. پرچم 193 کشور بر فراز مقر سازمان ملل در نیویورک و دفاتر نمایندگی این سازمان در کشورهای عضو برافراشته است. فلسطین و واتیکان به عنوان ناظران غیر عضو سازمان ملل از این امتیاز محروم هستند. مقامات فلسطینی در تلاش برای تائید پیش نویس قطعنامه ای در سازمان ملل هستند که به موجب آن، پرچم این کشور در سازمان ملل به اهتزاز در خواهد آمد.


 

کناره گیری عباس از ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در جریان دیدار با شخصیتهای سیاسی اردنی در امان که در حاشیه سفر اخیرش به این کشور صورت گرفت، اعلام کرد که احساس میکند تاریخ مصرف «مشروعیت» وی گذشته است و نیاز ضروری به کناره گیری از عرصه سیاسی، ساماندهی اوضاع به منظور جلوگیری از بروز منازعه و درگیری و حفظ وحدت و یکپارچگی جنبش فتح و موسسات سازمان آزادی بخش فلسطین «ساف» احساس می کند.

هتک حرمت به مسجد الاقصی توسط زنان صهیونیستی: روزنامه القدس العربی نوشت که رسانههای خبری رژیم صهیونیستی تصاویر دختران و زنان صهیونیست با لباسهای مبتذل در نزدیکی دیوار بخش قدیمی شهر قدس اشغالی منتشر کردند. رژیم صهیونیستی به یورش مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی اکتفا نکرده و به زنان صهیونیست با لباس مبتذل و حتی بدون پوشش اجازه می دهد که وارد این مسجد مقدس شوند.

*لبنان

 نشست فوقالعاده شورای امنیت برای بررسی اوضاع لبنان: روزنامه لبنانی النهار گزارش داد که منابع دیپلماتیک در نیویورک اعلام کردند که شورای امنیت تصمیم دارد امروز نشستی فوقالعاده برای بررسی اوضاع لبنان برگزار کند. یکی از این منابع تأکید کرد که این نشست خارج از برنامه کاری شورای امنیت برای ماه سپتامبر است و هدف از آن استماع گزارش«سیگرید کاخ» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در لبنان در زمینه تحولات اخیر این کشور و به ویژه لحن اعتراضات مردمی بر ضد فساد طبقه سیاسی است.

*افغانستان

واکنش افغانستان، به «ادعای پاکستان» درباره انهدام شبکه حقانی: دفتر ریاستجمهوری افغانستان با انتشار بیانیهای در واکنش به سخنان مقامات پاکستانی مبنی بر از بین بردن شبکه حقانی در این کشور، نابودی این شبکه در پاکستان را از سوی مقامات اسلامآباد تنها یک ادعا دانست که اسلامآباد از 10 سال گذشته تاکنون تکرار میکند. در این بیانیه با اشاره به سخنان «سرتاج عزیز» مشاور امنیتی ملی و امور بینالملل نخستوزیر پاکستان مبنی بر اینکه این کشور شبکه حقانی را نابود کرده، تأکید شده است: مقامات کابل اسناد و شواهدی را در مورد فعالیتهای مراکز، مخفیگاهها و حامیان شبکه حقانی و دیگر گروههای تروریستی در خاک پاکستان را به مقامات این کشور ارائه کردهاند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها