برگزیدگان مهرواره «هوای نو» تجلیل شدند؛

قمی: رهبری فرمودند «هیئت کانون جهاد تبیین است»

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه تک تک افراد هیئی روشنگر اسلام ناب‌اند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «اساسا هیئت کانون جهاد تبیین است».
کد خبر: ۵۲۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱ - 15May 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین اختتامیه مهرواره «هوای نو» شامگاه شنبه، با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.

قمی: آقا فرمودند «اساسا هیئت کانون جهاد تببین است»
در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام قمی اظهار داشت: اگر فرهنگ هوایی است که تنفس می‌کنیم، زمانه اهتمام به این امر ضروری‌تر است.

وی گفت: رهبر حکیم‌مان از لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی گفتند؛ فروکاستن از این ضرورت و این تغییرات دولتی ناروا است و باید رشد و رفعتی برپایه ولایت و محبت در جامعه شکل گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: مقدمه‌ی رشد تحول در ساختارهای در برابر تحریف و جنگ روایت‌هاست. تبیین با مجامع تخصصی و زیرزمین‌ها حوزه و اتاق‌های خلوت دانشگاه رخ نمی‌دهد؛ بلکه تبیین زینبی لازم است و بهترین محمل آن هیئت است؛ چون هیئت هویت ما و شناسنامه این جامعه است.

حجت‌الاسلام قمی ادامه داد: آقا فرمودند اساسا هیئت کانون جهاد تببین است؛ نه فقط مداحین و خدامین بلکه تک تک افراد هیئتی روشنگر اسلام ناب‌اند و مزیت هیئت رجوع به هیئت زیارت جامعه کبیره است.

ملتجی: هئیت‌ها ۴۰ سال آینده خود را طراحی کنند
در ادامه، وحید ملتجی دبیر مهرواره «هوای نو» گفت: اینکه چرا مهرواره و هوای نو است صحبت‌های مقام معظم رهبری است که فرهنگ مثال هواست.

وی گفت: هیئت‌ها باید ۴۰ سال آینده‌شان را طراحی کنند و این مسیر باید یک مسیر مشخص باشد؛ هوای نو قرار است این مسیر را طراحی کند.

دبیر مهرواره «هوای نو» ادامه داد: نماد مهرواره «هوای نو» درخت است تا مردم به هیئت تکیه کنند؛ چون درخت سایه دارد و هیئت نیز چنین است و همانطور که درخت هوا را تصفیه می‌کند، هیئت نیز هوای فرهنگ را تصفیه می‌کند.

ملتجی در ادامه به تشریح اهداف مهرواره «هوای نو» پرداخت و خاطرنشان کرد: هوای نو جشنواره نیست و از عنوان جشنواره دوری کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مهرواره «هوای نو» دو هدف دارد، گفت: هدف اول اینکه هیئت‌ها برای عموم مردم باشد و دایره مخاطبین را زیاد کند؛ ‌چراکه هیئت امن‌ترین مکان در جمهوری اسلامی برای تربیت فرزندان هیئت است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار