نویسنده کتاب «جشن ستاره‌ها» در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

معرفی متفاوت حاج قاسم در «جشن ستاره‌ها»/ مخاطب کتاب دهه‌ نودی‌ها است+ تصویر کتاب

حسن‌پور درباره کتاب «جشن ستاره‌ها» گفت: هدف کتاب معرفی شهید سلیمانی به مخاطبین دهه‌ی نودی‌ است.
کد خبر: ۵۲۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶ - 15May 2022

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «جشن ستاره‌ها» اولین اثر چاپ شده «ناهید حسن‌پور» در خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است که توسط نشر بیست هفت و بعثت در فروردین سال ۱۴۰۰ به چاپ رسید و کمتر از یک سال چاپ سوم آن به بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رسیده است.

حسن‌پور درباره عنوان «جشن ستاره‌ها» که اشاره‌ای است به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس اظهار داشت: بعد از شهادت سردار رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند «روح مطهر شهدا حاج قاسم را در در آغوش گرفت»؛ سال‌های قبل نیز ایشان در سخنانی فرمودند «با این ستاره‌ها (شهدا) راه را می‌شود شناخت».

حاج قاسم در «جشن ستاره‌ها» برای کودکان متفاوت معرفی شده است

این نویسنده با تاکید براینکه در واقع جشن ستاره‌ها از دو منظر و با یک هدف نامگذاری شده است، گفت: در این کتاب به بیان گوشه‌ای از شخصیت حاج قاسم اشاره شده و در نهایت داستان با شهادت سردار به پایان می‌رسد.

حسن‌پور همچنین از تلاش، برنامه‌ریزی و هدفش قبل از شروع به نوشتن گفت و اظهار داشت: با توجه به راهنمایی‌ها و مشاوره روانشناسان در حوزه کودک و فعالان فرهنگی تربیتی، دینی در این زمینه به این نتیجه رسیدم که ابعاد مختلف زندگی سردار باید معرفی شود و فقط به بعد نظامی شخصیت ایشان پرداخته نشود. محبوبیت و جایگاهی که نام و یاد سردار بر دل‌ها و قلوب کودکان باز کرده بود نشان دهنده این بود که این بستر به خوبی برای شناخت و معرفی ایشان فراهم شده است.

وی عنوان کرد: در واقع هدف از نگارش، معرفی شخصیت حاج قاسم در یک فضای متفاوت و نزدیک به روحیه کودکان دهه نودی بود. از طرفی رسالت اصلی معرفی و بیان ویژگی‌های شخصیت ایشان بود که طی نظرسنجی‌ها و مشورت‌های صورت گرفته مهم‌ترین و جذاب ترین موضوع برای مخاطب مهربانی سردار و ارتباط دوستانه و صمیمی ایشان با کودکان بود.

حاج قاسم در «جشن ستاره‌ها» برای کودکان متفاوت معرفی شده است

نویسنده «جشن ستاره‌ها» خاطرنشان کرد: این ویژگی بارز به شروع داستان کمک کرد، آنجایی که پسر بچه‌ای در حرم امام رضا گم می‌شود و در حالی که مضطرب شده و به گریه پناه آورده با یک خادم مهربان و دلسوز مواجه می‌شود. خادم مهربان بنا بر وظیفه باید کودک رابه قسمت گم شدگان تحویل بدهد.در طول مسیر اتفاقات جالب و سوال انگیزی برای پسرک رخ می‌دهد که خادم مهربان با صبر و حوصله تک‌تک خواسته ها و سوالات پسرک را جواب می‌دهد.

حسن‌پور تصریح کرد: پسرک در لابلای صحبت هایش یادی از دایی شهیدش می‌کند. از پدربزرگش می‌گوید و‌ آرزوی محقق نشده پدربزرگ. در ادامه داستان اتفاق مبارک و غیرقابل پیش بینی رخ می‌دهد که پدربزرگ به آرزویش می‌رسد. اما ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود! در یک شب برفی عموی مهربان و پسرک هر دو به خواسته قلبی‌شان می‌رسند.

وی بر خواندن و معرفی چاپ سوم این اثر تاکید کرد و گفت: حتی برای کسانی که چاپ قبلی کتاب «جشن ستاره‎‌ها» را مطالعه کرده‌اند توصیه می‌کنم چاپ سوم آن را از دست ندهند چراکه در این شماره زحمات زیادی در نگارش صورت گرفته است که برای مخاطبین کودک حتما جذاب خواهد بود.

حاج قاسم در «جشن ستاره‌ها» برای کودکان متفاوت معرفی شده است

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها