محمود عباس:

تحت هیچ شرایط نمی‌توان ملت بزرگ فلسطین را شکست داد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: نمی‌توان ملت فلسطین را شکست داد و این ملت از هیچکدام از حقوق خود عقب نشینی نمی‌کند.
کد خبر: ۵۲۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ - 15May 2022

بر لزوم تحقق «حق بازگشت» فلسطینیان تأکید داریمبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری سما، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنرانی خود به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز اشغال فلسطین اظهار داشت: حقیقیت آشکار این است که تحت هیچ شرایط نمی‌توان ملت بزرگ فلسطین را شکست داد و یا اراده آن را ضعیف کرد؛ چرا که این ملت صاحب حق است و نمی‌توان با روایت‌های جعلی آن را از بین برد.

وی افزود: مقاومت در سرزمین فلسطین هر چقدر هم در برابر جنایت‌های رژیم صهیونیستی، دشوار و پیچیده باشد، بهترین واکنش به اشغال سرزمین فلسطین و تفکر پاکسازی نژادی، شهرک سازی و یهودی سازی است.

عباس از رهبران رژیم صهیونیستی خواستار خارج شدن از چارچوب انکار حقوق مشروع ملت فلسطین شد و گفت: ملت فلسطین از هیچ یک از حقوق حقه خود به ویژه حق تعیین سرنوشت و تشکیل کشور مستقل به پایتختی قدس شریف چشم پوشی نخواهد کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر حق بازگشت و ایجاد راه حل عادلانه برای مسئله آوارگان فلسطینی بر مبنای قطعنامه ۱۹۴ و طرح صلح عربی تاکید کرد.

وی وحدت ملی را بهترین و قویترین واکنش به اشغال سرزمین فلسطین توسط رژیم صهیونیستی دانست و از جامعه بین المللی خواست از سکوت و سیاست یک بام و دو هوا دست بردارد؛ چرا که به گفته او این اقدام باعث مبادرت اسرائیل به ارتکاب جنایت و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین شده است.

گفتنی است، فسلطینیان ۱۵ ماه می‌هر سال را به عنوان سالروز اشغال سرزمین خودو آواره شدن آن‌ها از خانه هایشان در سال ۱۹۴۸ را گرامی می‌دارند و از این فاجعه تحت عنوان «نکبت» یاد می‌کنند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار