مدیر اجرایی واکسیناسیون فرماندهی بهداری نزسا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

تزریق ۷۵۰ هزار دز واکسن کرونا توسط بهداری نیروی زمینی سپاه

ترابی گفت: تاکنون از مجموع حدود ۷۵۰ هزار دز واکسنی که توسط بهداری نیروی زمینی سپاه برای مردم تزریق شده، بیش از ۳۰۰ هزار دز آن در مرکز واکسیناسیون شهید سربیشه‌ای نزسا تزریق شده است.
کد خبر: ۵۲۲۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۶ - 16May 2022

تزریق ۷۵۰ هزار دز واکسن کرونا توسط بهداری نزساگروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس: این روز‌ها بر اساس آمار‌های رسمی وزارت بهداشت تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا تک‌رقمی شده و آمار مبتلایان جدید هم به‌شدت کاهش یافته است که بر اساس آنچه عنوان شده، مهم‌ترین علت این کاهش، تزریق حدود ۱۵۰ میلیون دز واکسن کرونا توسط مردم است؛ به همین جهت از سوی وزارت بهداشت ۲۴ اردیبهشت تا ۳۰ اردیبهشت به‌عنوان هفته واکسیناسیون نام‌گذاری شده است.

به این بهانه گفت‌وگویی را با «رضا ترابی» مدیر اجرایی مرکز واکسیناسیون بانوی شهید مدافع سلامت «عصمت سربیشه‌ای» و مدیر درمانگاه حضرت فاطمةالزهرا (س) فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه انجام دادیم تا با آنچه کارکنان این مرکز برای ارتقای سلامت مردم انجام داده‌اند، بیشتر آشنا شویم.

دفاع‌پرس: سؤال اولی که می‌توان در اینجا به آن اشاره کرد، سیاست یا چرایی اقدام بهداری نیروی زمینی سپاه در کمک به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا است. لطفاً در این زمینه توضیح دهید.

اصول و سیاست کلان فرماندهی بهداری نیروی زمینی سپاه، حضور در برهه‌هایی است که نظام و کشور به حرکت جهادی از جمله به خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی نیاز دارد؛ به همین جهت در هر زمان و مکانی که مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام کنند و نیاز مردم احساس شود، در جهت کمک به مردم همت گمارده است.

بر این اساس با همه‌گیری جهانی بیماری Covid۱۹، نیروی زمینی سپاه از همان ابتدای شروع پاندمی به یاری وزارت بهداشت برخاست و با برپایی بیمارستان‌های سیار و اعزام کادر امدادی، بهداشتی و درمانی در زمان‌های اوج بیماری در مناطق بحرانی و پرخطر، بار سنگینی از دوش متولیان نظام سلامت برداشت و به خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی به هم‌وطنان عزیز همت گمارد که وجود تعدد بیمارستان‌ها و نیرو‌های اعزامی بسیار قابل توجه و چشمگیر در این مناطق، گواهی بر صحت این موضوع است.

دفاع‌پرس: یکی از اقدامات بهداری نیروی زمینی سپاه در مدت یادشده، مشارکت در طرح تزریق واکسن کرونا به عموم مردم بود؛ این مشارکت از چه زمان آغاز شد؟

یکی از مصادیق خدمت‌رسانی بهداری نیروی زمینی سپاه در زمان فراگیری کرونا اقدام جهادی بود که با ایفای نقش در واکسیناسیون عمومی مطابق فرمان فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) صورت گرفت؛ زیرا ایشان در زمان شدت یافتن فراگیری کرونا فرمودند: «تلاش کنید مردم معطل واکسن نمانند»؛ لذا همزمان با اعلام گام پنجم طرح سردار شهید سلیمانی که با اولویت واکسیناسیون عمومی مطرح شد و پس از هماهنگی صورت گرفته میان وزارت بهداشت با سپاه پاسداران، مقرر شد مرکزی بزرگ در شرق تهران راه‌اندازی شود که پس از توافقات به عمل آمده با وزارت ورزش و جوانان، مرکز واکسیناسیون بانوی شهید مدافع سلامت «عصمت سربیشه‌ای» در ورزشگاه تختی شروع به فعالیت کرد.

در ابتدای امر، این مرکز به‌عنوان اولین مرکز واکسیناسیون خودرویی در سطح تهران شروع به کار کرد و توانست خدمات قابل توجهی را هم ارائه دهد؛ اما به مرور زمان و با افزایش چشمگیر مراجعین به این مرکز و گسترش سطح پوشش برای آحاد جامعه، لزوم طرح ضربتی و جهادی برای سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی احساس شد.

به همین منظور این مرکز واکسیناسیون از حالت خودرویی که شتاب و سرعت کمی داشت به مرکز جامع واکسیناسیون تبدیل شد و همزمان با استقبال آحاد جامعه و به‌منظور کاهش فشار روانی و افزایش امنیت اجتماعی، این مرکز به‌صورت شبانه‌روزی به فعالیت خود ادامه داد.

دفاع‌پرس: استقبال مردم از این مرکز واکسیناسیون چگونه بود؟

اعلام بهره‌برداری از بزرگترین مرکز جامع واکسیناسیون شرق تهران با برپایی مراسم خاصی با حضور سردار «اخوان» فرمانده بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه و دکتر «زالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و فرمانده عملیاتی مقابله با کرونای تهران در مجموعه ورزشی تختی برگزار شد که این موضوع ضمن کاهش بار فشار روانی و روحی جامعه، به‌عنوان نقطه امیدی در استقبال از واکسیناسیون بین مردم مطرح شد که نتیجه مثبت آن بعد از مدتی، آرامش در مراجعین و افزایش بی‌سابقه مراجعه آنان به این مرکز را به دنبال داشت.

اداره مرکز واکسیناسیون بانوی شهید عصمت سربیشه‌ای که یکی از بزرگترین مراکز تزریق واکسن در کشور محسوب می‌شود، از مأموریت‌های محوله به مجتمع درمانی تخصصی حضرت فاطمه زهرا (س) تهران (وابسته به معاونت بهداری نزسا) است که به خوبی توانسته از عهده اجرای این مأموریت بزرگ برآید و به اذعان متولیان بهداشت تهران، می‌تواند یکی از مراکز الگو در سطح کشور در این حوزه باشد؛ چون با تکیه بر توان جهادی کارکنان و قدرت وحدت فرماندهی و با تأسی از شهدای مدافع سلامت، نقش مهمی در اجرای طرح بسیج ملی واکسیناسیون Covid۱۹ داشت.

دفاع‌پرس: مرکز واکسیناسیون عصمت سربیشه‌ای از زمان شروع به کار خود تاکنون چه تعداد مراجعه‌کننده داشته و در مدت یادشده چند دوز واکسن تزریق شده است؟

این مرکز افتخار دارد در زمان اوج کار خود و پس از افتتاح به‌صورت شبانه روزی در شهریور سال ۱۴۰۰ بالغ بر شش هزار مراجعه‌کننده در شبانه روز را ثبت کند که خود نشان از توان و همت بالای کارکنان خدوم بخش بهداشت و درمان نیروی زمینی سپاه در این برهه حساس دارد؛ چرا که رویکرد اصلی سپاه در برپایی چنین مراکزی، مردم‌داری و مردم‌یاری با روحیه و مدیریت جهادی است.

از سوی دیگر، این مرکز در ارائه خدمات خود و اداره آن کاملاً خوداتکاء و صرفاً با تکیه بر توان خود و با همکاری مرکز بهداشت شرق تهران توانسته تاکنون از مجموع حدود ۷۵۰ هزار دز واکسنی که توسط بهداری نیروی زمینی سپاه برای مردم تزریق شده، بیش از ۳۰۰ هزار دز آن را تزریق کند و آماده است تا آخرین لحظه اجرای این طرح ملی، ارائه خدمت به آحاد مردم را همچنان ادامه دهد.

البته این مرکز اکنون نیز همچون گذشته با حضور پزشک مقیم و کارکنانی خدوم و دارا بودن دو بخش مجزا برای تزریق واکسن آقایان و بانوان در دو نوبت صبح و عصر در خدمت مراجعین محترم است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار