برگزاری جلسه شورای هماهنگی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس اصفهان

در آستانه گرامیداشت چهلمین سالروز فتح خرمشهر اولین جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶ - 15May 2022

جلسه ی شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اصفهانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس‌ از اصفهان، «محمدرضا جان‌نثاری» معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار اصفهان در جلسه شورای هماهنگی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان که امروز (یکشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: باید از غفلت به خدا پناه ببریم و نباید از مناسبت‌های ارزشی غفلت کنیم و بهتر است در زمان مکفی به برنامه‌ریزی این مسائل پرداخت.

وی با تأکید بر حضور مدیران دستگاه‌ها در جلسات مربوط به هماهنگی برنامه‌های دفاع مقدس، افزود: شورای هماهنگی برنامه‌های دفاع مقدس، ۸ کمیته دارد که جلسات آن در طول سال باید به طور زمان‌مند و منظم برگزار شود.

جان‌نثاری با اشاره به سوم خرداد و با بیان این که حماسه سوم خرداد نتیجه هوشیاری و بیدار بودن است، گفت: ما در سخنرانی‌ها در مراسم‌های دفاع مقدس، عموما به چگونگی ها می‌پردازیم و چرایی‌ها را نمی‌گوییم؛ جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری بر آن اصرار می‌کنند در مورد بحث بر سر چرایی‌هاست.

معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار اصفهان ادامه داد: یکی از چرایی‌های وقوع جنگ این بود که لیبرا‌ل‌ها سرکار بودند و اینقدر فهم‌شان کم بود که می‌گفتند ارتش باید منحل شود؛ این جریان سرکار بود که طمع را برای دشمن ایجاد کرد تا بر انقلاب مسلط شوند؛ ارتش یک بار هم در سال ۵۴ با صدام برخورد داشت، ولی آن ارتش طاغوت بود و دل نداشت که مقابل این جنایتکار بایستد.

وی تصریح کرد: وقتی انقلاب شد و امام بالای سر همان ارتش ایستاد و مهر اسلام پای آن خورد، دیدیم چه فداکاری‌هایی کرد؛ چرا سوم خرداد مهم است، چون روز مقاومت است و ما باید همین را تبیین کنیم؛ هنر امام این بود که از افراد معمولی مثل سردار سلیمانی که یک کارگر معمولی در یکی از دهات کرمان بود، افراد شجاع و با شهامت ساخت و این هنر امروز هم وجود دارد.

جان‌نثاری با اشاره به ماجرای داعش گفت: تا این اتفاق افتاد، دیدیم آدم‌هایی که به صورت عادی در جامعه بودند چه حماسه‌هایی در دفاع از حرم آفریدند؛ این را باید تبیین کرد که هنوز هم می‌شود به خرازی و سلیمانی تبدیل شد؛ نکته دیگر این است که وقتی خرمشهر گرفته شد اوج ناامیدی بود، اما در همان اوج ناامیدی و با دست خالی، خرمشهر را آزاد کردند و امید بوجود آمد؛ با این وصف ما امروز حق داریم ناامید باشیم؟

معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: امروز هم ما باید این راه را ادامه دهیم و امید را به جامعه برگردانیم؛ امروز تفکر لیبرالی در کشور می‌خواهد جای جلاد و شهید را عوض کند؛ در سوم خرداد باید تفکر لیبرالی را رسوا کرد؛ هر موقع در این ۴۳ سال ما دچار آسیب شدیم از این تفکر بوده و هرجا پیشرفت کردیم کار دست جریان انقلابی بوده است.

وی با اشاره به اینکه استکبار و صهیونیست می‌خواهد مردم را با تحریک و فشار جلوی نظام قرار دهد یادآور شد: افتضاحی که جریان لیبرال در کشور ایجاد کرده را در حال حاضر جریان انقلاب باید جمع کند و این نیاز به مقاومتی چون حماسه خرمشهر دارد، یعنی مردم جلوی این فتنه بایستند، خرمشهر یعنی اقتصاد را از بند گرفتاری‌ها و معضلاتی که بوجود آمده رها کنیم.

جان‌نثاری یادآور شد: باید ابعاد مختلف جریان خرمشهر را بیان کرد و برای امروز به نتیجه برسیم که چه کاری انجام دهیم.

معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر، ابراز کرد: امسال باید فضای شهر تغییر کند و فضای خوبی متناسب با چله سالگرد خرمشهر بوجود بیاید و همه شهرداری‌های استان هم در فضاسازی‌های محیطی شهرها، با سال‌های قبل متفاوت باشند.

وی تأکید کرد: همه دستگاه‌ها هم یک جلسه تبیینی برای سوم خرداد داشته باشند و از عزیزانمان در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی هم می‌خواهیم افراد و مربیانی را به دستگاه‌ها بفرستند تا این حماسه را تبیین و چرایی دفاع مقدس را بیان کنند.

جان‌نثاری پیشنهاد کرد: هر دستگاهی یک خدمت ویژه سوم خرداد به مردم ارائه کنند و این خدمت به مناسبت سوم خرداد برای مردم قابل لمس باشد و مردم در این سوم خرداد احساس شیرینی کنند و قبل و بعد از این تاریخ برای مردم تفاوت داشته باشد.

معاون اجتماعی سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با اشاره به بانوان هم گفت: باید یک برنامه خاص و ویژه برای بانوان هم ترتیب داد؛ باید ارزش‌های خود را سر دست بگیریم و شعائر خود را آشکارا بیان کنیم و در صحنه بودن خود را نشان دهیم.

در ابتدای این جلسه نیز محمد رضایی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اصفهان، اظهار کرد: شورای هماهنگی دفاع مقدس شامل هفت کمیته تخصصی است که این کمیته‌ها در طول سال، با راهبردهای مشخص، نهایتا هماهنگی کلی در سطح شورا انجام می‌شود و چهار برنامه ملی آزادسازی خرمشهر، هفته دفاع مقدس، ۱۳ آبان و ۱۳ دی را با هم‌افزایی هرچه بیشتر پیش خواهیم برد.

وی ادامه داد: ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج همه با هم وحدت دارند و این باید در برنامه‌های دفاع مقدس نشان داده شود.

رضایی گفت: در حدود ۳۰ عنوان برنامه علمی و آموزشی برای سوم خرداد و حماسه خرمشهر داریم و برای ۶ خرداد مصادف با شهادت امام جعفر صادق نیز صد و شصت و پنجمین یادواره شهدای استان را خواهیم داشت و در شهرستان خور و بیابانک نیز دو شهید گمنام تشییع خواهند شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار