مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان خبر داد؛

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی کردستان در راستای تحقق شعار سال

«خسروی» گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان در راستای «تحقق شعار سال» و «امیدآفرینی» اقدام به برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صنعتی استان با محوریت اصلی واحدهای دانش‌بنیان کرده است.
کد خبر: ۵۲۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۸ - 15May 2022

برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی کردستان در راستای تحقق شعار سالبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «تولید» کلیدواژه‌ای است که تاثیر آن در رشد اقتصادی جامعه بر کسی پوشیده نیست و انتخاب شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» از سوی مقام معظم رهبری نشان از اهمیت و جایگاه تولید داخلی در اقتصاد کشور دارد و تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان شاکله اصلی تولید و کارآفرینی هستند که بسیاری از آنها در بستر شهرک‌های صنعتی رشد و توسعه می‌یابند و این شهرک‌ها به نوعی پل مواصلاتی توسعه صنعتی و رونق اقتصادی هر استان محسوب می‌شوند.

شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان نیز در راستای تحقق شعار سال، امیدآفرینی و جذب سرمایه گذار و با هدف نشان دادن توانمندی‌های استان در تولید و صنعت، پس از دو سال وقفه به دلیل شیوع بیماری کرونا، برای دومین بار اقدام به برگزاری نمایشگاه معرفی توانمندی‌های صنعتی استان با محوریت اصلی واحدهای دانش‌بنیان کرده است.

«احمد خسروی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران به تاریخ برپایی این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این نمایشگاه از دوشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه تا جمعه ۳۰ اردیبهشت در ۱۲۰ غرفه و با حضور ۷۸ تولید کننده در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، در این نمایشگاه به صورت رایگان چند غرفه در اختیار تعدادی از این واحدها قرار داده شده و علاوه بر آن از ۲۰ شرکت تجاری و اتاق بازرگانی اقلیم کردستان عراق با هدف بازاریابی صنایع و تولیدات استان، برای حضور در نمایشگاه دعوت شده‌ است.

وی استقرار و حمایت از تولید را از وظایف شرکت شهرک‌ها عنوان کرد و افزود: ۲۲ برنامه حمایتی در شرکت شهرک‌های صنعتی برای حمایت از تولید و واحدهای صنعتی تعریف شده که برگزاری تورهای صنعتی و نمایشگاهی و اعزام واحدهایی صنایع کوچک به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان به خوشه کسب‌و‌کارها در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در استان کردستان دو خوشه مصالح ساختمانی و طیور اجرا و خوشه گردشگری نیز در حال انجام است که خوشه طیور یکی از سه خوشه برتر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: برای حمایت از تولید داخلی استان کردستان ۱۶ خوشه در نظر گرفته شده که خوشه‌های فرش، سنگ، صنایع گردشگری و توت فرنگی در دست اقدام است.

خسروی به کم بودن مساحت زمین‌های در اختیار شهرک‌های صنعتی استان کردستان اشاره کرد و افزود: میانگین شهرک‌های صنعتی در کردستان حدود ۶۵ هکتار است در حالی که این عدد در کشور حدود ۱۶۵ هکتار است.

وی از انعقاد ۶۷۵ طرح و قرارداد جدید در سه سال اخیر در استان برای ایجاد طرح‌های صنعتی خبر داد و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان از ابتدا تاکنون یک هزار و ۵۰۰ فقره قرارداد با متقاضیان بخش صنعت دارد که ۸۳۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده و با بهره‌برداری و اجرایی شدن دیگر طرح‌ها شاهد ثمرات و نتایج نویدبخشی در اشتغال و تولید استان خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان یادآور شد: در دوسال گذشته ۳۴۵ فقره پرونده داوری در استان تشکیل، ۶۵ هکتار زمین تعیین تکلیف و ۳۵ هکتار در قالب ۷۰ فقره نیز مسترد شده است.

خسروی حمایت از واحدهای راکد برای بازگشت به چرخه تولید را اقدامی مهم عنوان کرد و گفت: تحقق این امر نیازمند عزمی جدی و همکاری سرمایه‌گذران و صنعتگران و توجه ویژه به تولید است و باید توجه داشت شهرک‌های صنعتی جایگاه تولید است نه فعالیت خدمات و باید تولید را پاسداشت و حریم شهرک‌های صنعتی را از گزند سایر فعالیت‌های غیر تولیدی محفوظ بداریم بنابراین با همکاری دستگاه قضایی با متخلفین برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار