مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان:

ایثارگران در دوران دفاع مقدس در خط مقدم مجاهدت برای انقلاب قرار داشتند

«سلامی» گفت: اگر ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس در خط مقدم مجاهدت برای انقلاب قرار داشتند امروز هم مجاهدت آنها حفظ ارزش‌های آن دوران است.
کد خبر: ۵۲۲۷۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ - 16May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، سرهنگ پاسدار «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌سمنان امروز در جلسه شورای هماهنگی ایثارگران این استان که در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر در مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان برگزار شد، اظهار داشت: ایثارگران بخش مهمی از ارزش‌های دفاع مقدس ما هستند کسانی که در هنگام جهاد و هنگام خطر، مرد میدان‌های سخت نبرد با دشمن و عزت‌آفرین برای ملت بزرگ ایران شدند.

سلامی تصریح کرد: سوم خرداد یوم‌الله بزرگ تاریخ انقلاب اسلامی است که امام راحل عظیم‌الشأن از آن به‌عنوان فتح ارزش‌های اسلامی یاد کرد و فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد وما باید آن واقعه عظیم را به عنوان یکی از بزرگترین ارزش‌های انقلابی و درس‌آموز برای نسل‌ها بعد زنده نگه داریم.

وی افزود: امروزه بر همگان روشن است که عزت، پیشرفت، اقتدار و صلابت کشور بیش از هر چیز مرهون فداکاری شهدا، ایثارگران و جانبازانی است که در روزهای سخت و سرنوشت ساز با سپر ساختن سینه‌های خود و ایستادن در مقابل خطرات، از سرزمین و میهن خود دفاع کردند.

سلامی بیان داشت: اگر ایثارگران ما در دوران دفاع مقدس در خط مقدم مجاهدت برای انقلاب قرار داشتند امروز هم مجاهدت آنها  حفظ ارزش‌ها آن دوران است.

وی گفت: امروز فرزندان آن رزمندگان فداکار باید در مسیرآنان حرکت کنند که مردم وقتی عملکرد آنها را مشاهده کردند از آن درس بگیرند.

سلامی یادآور شد: امروز در جهاد تبیین، فرزندان و وابستگان ایثارگران پرچم‌داران و علمداران تبیین ارزش‌ها و فضیلت‌ها هستند و ضرورت دارد نسل‌های امروز با دستاوردهایی آن دوران و رشادت های ایثارگران هرچه بیشتر آشنا شوند  و به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنند.

این مسئول با بیان این که  بزرگ‌ترین و نابخشوده ترین گناه فراموش کردن افتخارآفرینی ایثارگران در دفاع مقدس است افزود: یکی از مهمترین مسائل امروز افتخاراتی است که  رزمندگان در دوران دفاع مقدس ثبت کردند و نباید فراموش شود  و ایثارگران و وابستگان آن‌ها تا زمانی که زنده اند  در مسیر مجاهدت برای انقلاب قرار دارند.

سلامی ادامه داد:  همه ملت ایران باید سپاسگزار خانواده های شهدا  و ایثارگران باشند و فرزندان شهیدان و ایثارگران نیز باید میراث گرانبهای پدران خود را با افتخار به نسل های بعد بسپارند.

وی متذکر شد: انتظار داریم. تکریم و تجلیل از مجاهدت و رزمندگان و ایثارگران،  دیدرا با خانواده ایثارگران، مراقبت فکری معنوی و ارزشی از جامعه ایثارگری و تقویت مبنای ارزشی و انقلابی در آنان را  در دستگاه‌های اجرایی در نظر بگیریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار