مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان:

خدمت به مردم یکی از مهمترین هدف رزمایش «جهادگران فاطمی» است

سرهنگ «قراباغی» گفت: یکی از مهمترین اهداف رزمایش «جهادگران فاطمی» خدمت به مردم است و در دستورات الهی هم بسیار به این امر تأکید شده است.
کد خبر: ۵۲۲۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۳ - 16May 2022

خدمت به مردم مهمترین هدف رزمایش «جهادگران فاطمی» استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، سرهنگ پاسدار «علی قراباغی» مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی در خصوص رزمایش «جهادگران فاطمی» در این استان پرداخت و اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف این رزمایش خدمت به مردم است و در دستورات الهی هم بسیار به این امر تاکید شده است.

وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز وظیفه همه کارگزاران را خدمت به مردم معرفی کرده است، در بین مردم گروهی هستند که اولی‌تر نسبت به بقیه هستند و آن هم محرومین هستند؛ طبیعتا این خدمت‌رسانی باعث عمق‌بخشی و دلگرمی محرومین به نظام و دلسردی دشمنان می‌شود و خدمت‌رسانی به مردم، بهترین نوع مبارزه با دشمنان است و باعث می‌شود تمام آرمان‌های آن‌ها از بین برود.

قراباغی ابراز داشت: یکی دیگر از اهداف گروه‌های جهادی، کمک به کارآمدی نظام است و وقتی نیرو‌های جهادی در کنار کارکنان دستگاه‌ها مشغول به کار هستند، به نوعی برای آنان ایجاد انگیزه می‌کند.

وی اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه با وزارت نیرو، آبرسانی به ۱۶۰ روستا با اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان و همچنین طبق تفاهم نامه با کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک به ساخت ۱۰۳ واحد مسکن محرومین جزو وظایف بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی است.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) افزود: قریب به ۴۰ روستا هم با منابع خیرین و بسیج سازندگی تا به امروز آبرسانی شده و ۷۲ روستا هم شناسایی شده است که با کمک خیرین آبرسانی آن‌ها هم انجام شود.

وی متذکر شد: برگزاری چنین رزمایش‌هایی کمک می‌کند تا گروه‌های جهادی ساماندهی و نظام‌بندی بیشتری داشته باشند و تبدیل فرهنگ و گفتمان جهادی به فرهنگ قالب جامعه و جذب جوانان به گروه‌های جهادی و بسیجی، راهکاری برای شکست‌ناپذیری نظام است.

قراباغی یادآور شد: مهمترین هدف رزمایش «جهادگران فاطمی» تربیت نسل برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است، برای اینکه نسل تمدنی ساخته شود، اول باید خودمان را بسازیم و خودسازی در فرآیند اردو‌های جهادی اتفاق می‌افتد، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند که فضای اردو‌های جهادی را فضایی آکنده از عطر ایمان کنید.

وی به فعالیت ۱۳۷ گروه جهادی در ایام نوروز سال ۱۴۰۱، در سطح استان همدان اشاره کرد و گفت: رزمایش «جهادگران فاطمی» به تأسی از حضرت زهرا (س) به مدت ۱۰ روز از سالروز تشکیل بسیج سازندگی آغاز شد و حدود ۴۰۰ گروه جهادی و قریب به ۱۳ هزار بسیجی جهادگر با هدف خدمت‌رسانی به ۵۴۵ روستا، در آن شرکت کردند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) تاکید کرد: یکی از اهداف ما این است که گرو‌ه‌های جهادی را از ساکنین روستاها تشکیل شوند و مطلوب ما این است که گروه جهادی از خود جامعه هدف انتخاب شود.

وی بیان داشت: یکی دیگر از کار‌ها که جزو برنامه‌های سال ۱۴۰۱ است، احداث و تجهیز ۱۵۰۰ نیروگاه خورشیدی کوچک است و در کنار کار‌های عمرانی که انجام می‌شد، کار‌های فرهنگی اولویت ما بود و در بحث جهیزیه تقریبا ۲ هزار و ۶۹۵ سری جهیزیه و وسایل منزل تهیه شد که سهم رزمایش «جهادگران فاطمی»، ۳۱ سری جهیزیه کامل بوده است.

قراباغی متذکر شد: برپایی میزخدمت، ارائه مشاوره در حوزه‌های سبک زندگی ایرانی اسلامی، تفاهم‌نامه با اداره فنی و حرفه‌ای جهت آموزش گروه‌های جهادی و ارائه بسته‌های معیشتی، از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها