فتح خرمشهر؛ فتح خون/

نگاهی کوتاه به زندگی‌نامه سرباز شهید «حسن پیکانی»

«حسن پیکانی» از شهدای گران‌قدری است که سال ۱۳۶۱ در جریان عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۲۲۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹ - 16May 2022

سرباز «حسن پیکانی»؛ شهادت در عملیات آزادسازی خرمشهربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، شهدای سرباز بخش قابل توجهی از شهیدان سرافراز و گلگلون‌کفن ارتش جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می‌دهند.

«حسن پیکانی» فرزند «علی» از جمله شهیدان والامقامی است که در لباس خدمت مقدس سربازی در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام در آسمان ایثار و شهادت، درخشید.

حسن یکم فروردین سال ۱۳۴۱، در ساوه به دنیا آمد. با رسیدن به سن سربازی، به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و بیستم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ و در جریان عملیات «بیت‌المقدس» و آزادسازی خرمشهر، در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای سوم خرداد قم به خاک سپرده شد.

در خاطراتی از این شهید عزیز نقل شده است: از لحاظ ادب و معرفت فرزندی نمونه بود و در آغاز انقلاب اسلامی در شهر ساوه و قم فعالیت مذهبی داشت. با شروع خدمت سربازی، جهت انجام جهت گذراندن دوره آموزشی به پادگان عجب شیر تبریز اعزام شد.

وی سپس به مدت ۱۸ ماه در مناطق جنگی از جمله مهران و در عملیات‌های مکرر سال ۱۳۶۰ والفجر مقدماتی، والفجر یک، والفجر دو، والفجر سه و والفجر چهار و نهایتا در عملیات بیت‌المقدس حضور مستمر داشت.

مسئول مراسم‌های حفظ آثار دفاع مقدس نزاجا چندی قبل با خانواده شهید «حسن پیکانی» در قم دیدار و لوح تقدیر و هدایای امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران را به خانواده معظم وی تقدیم کرد.

به پاس رشادت‌های شهید «حسن پیکانی» و با پیگیری‌های کارکنان نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران، یکی از معابر شهر قم، واقع در خیابان مدرس این شهر، به نام این شهید والامقام مزین شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار