استاندار کرمان:

دانشنامه دفاع مقدس استان کرمان باید تدوین شود

«فداکار» بر ضرورت تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان کرمان تأکید کرد و گفت: با توجه به مرجع‌بودن این مجموعه علمی، کار تهیه و تدوین آن با رعایت کامل استانداردهای علمی پیگیری و دنبال شود.
کد خبر: ۵۲۲۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۲ - 16May 2022

دانشنامه دفاع مقدس کرمان تدوین می‌شود

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، «محمدمهدی فداکار» استاندار کرمان، امروز (دوشنبه) در نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، اظهار داشت: تدوین دانشنامه دفاع مقدس در استان کرمان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین با توجه به مرجع‌بودن این مجموعه علمی، کار تهیه و تدوین آن با رعایت کامل استاندارد‌های علمی پیگیری و دنبال شود.

وی افزود: تولید کتاب در حوزه‌های کودک و همسران شهدا چه همسران شهدای دوران دفاع مقدس و چه همسران شهدای مدافع حرم در دستور کار قرار گیرد و سعی کنیم شهدا را با زبان کودکانه در قالب‌های مختلف صوتی، تصویری، نقاشی و سایر کار‌های هنری، به این قشر جامعه معرفی کنیم.

استاندار کرمان تهیه کتاب خاطرات همسران شهدا را ضروری دانست و ادامه داد: همسران شهدا در جنگ مظلوم واقع شدند؛ بنابراین خاطرات، مشکلات و زندگی آن‌ها باید به‌صورت شفاف بیان شود.

وی تصریح کرد: گزارش‌دهی دستگاه‌ها پس از ایام سوم خرداد در خصوص عملکرد خود نسبت به این مناسبت، باید در الویت باشد؛ زیرا عملیات آزادسازی خرمشهر (بیت‌المقدس) و عملیات «والفجر هشت» اوج دفاع مقدس بود و مهم است دستگاه‌های مربوطه برای این مناسبت‌ها به‌صورت جدی پای کار بیایند.

فداکار، چاپ کتاب شهدای دستگاه‌ها و ساخت و تکمیل حرم‌های شهدای گمنام در سطح استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: ساماندهی گلزار شهدای گمنام با همکاری خیران و دستگاه‌ها حتما باید انجام گیرد تا غربت شهدا مضاعف نشود.

وی اظهار داشت: آبرو، عزت و سرافرازی ما از شهداست و همه این را می‌دانیم؛ اما دانستن با یقین تفاوت دارد؛ بنابراین باید به مرحله یقین برسیم که هر چه داریم از شهداست و با این دیدگاه دیگر اجازه نخواهیم داد مزار شهیدی نامناسب باشد و خاطرات آن‌ها پنهان بماند.

فداکار با تاکید بر اینکه موضوع خاکسپاری شهدای گمنام دانشگاه‌ها و دبیرستان‌ها در اولویت باشد، افزود: با این کار روی جوانان و نسل امروزی تاثیر بیشتر گذاشته می‌شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: باید از دستگاه‌های که در هفته دفاع مقدس پای کار نبوده‌اند، توضیح بخواهید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها