رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح:

نقش روحانیت در جنگ‌های آینده برجسته است/ نقش روحانیت در دفاع مقدس بی‌بدیل است

سردار عراقی گفت: نقش روحانیت در دفاع مقدس بسیار برجسته است و این نقش همچنا در زندگی ما بسیار نمایان است. 
کد خبر: ۵۲۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵ - 16May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، اجلاسیه سراسری روحانیون آزاده به میزبانی استان قزوین صبح امروز (دوشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با حضور روحانیون آزاده سراسر کشور، فرماندهان نظامی و انتظامی استان، مسوولان استانی و کشوری برگزار شد.

سردار «عبدالله عراقی» رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح در این مراسم با اشاره به جایگاه روحانیت در جامعه اظهار داشت: مردم از روحانیت زندگی پیامبرگونه انتظار دارند و همیشه در کنار این قشر موثر، بوده‌اند.
 
سردار عراقی عنوان کرد: نقش روحانیت در دفاع مقدس بسیار برجسته است و این نقش همچنا در زندگی ما بسیار نمایان است. 
 
رئیس پژوهشکده دفاع مقدس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: در جبهه و دوران دفاع مقدس نقش روحانیت گام به گام برای ما اثبات شده است و تا امروز روحانیت به امور ما همیشه نورانیت می‌دهند.
 
وی با اشاره به تغییر شیوه جنگ دشمن افزود: در جنگ های آینده که جنگ‌های هیبرید و ترکیبی است، دشمنان در قالب فضای مجازی کاری می کنند تا باورهای ذهنی ما را تغییر دهند.
 
این مقام نظامی تصریح کرد: امروز دشمن به دنبال تخریب جایگاه روحانیت و سپاه بوده و به این امر پرداخته که باورهای ثابت شده در ذهن ما را تخریب کند و باورهای جدید ایجاد کند. در جنگ‌های آینده نقش روحانیت برجسته تر است و تا زمانی که دست ما در دست روحانیت باشد مسیر را اشتباه نخواهیم رفت.
 
وی اضافه کرد: ما شیعیان چارچوبی برای خود قائل هستیم و خدا و پیامبر در طول قرن‌ها این چارچوب ها را تبیین کرده اند و در این مسیر نقش روحانیت تعریف شده و بسیار حساس و برجسته است.
 
سردار عراقی در پایان گفت: نقش علما را نمی توان نادیده گرفت چرا که همیشه در کنار ما بوده اند و چراغ روشنگری امروز در دست علماست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها