مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان:

اقتدار و صلابت امروز ایران اسلامی محصول فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است

سردار مرادحاجتی گفت: باید به بهترین شکل ممکن به این مردم عزیز و نجیب گفته شود که این صلابت و اقتدار جهانی امروز کشور محصول فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۲۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۴ - 16May 2022

اقتدار و صلابت امروز ایران اسلامی محصول فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اهواز، سردار «عبدالرضا مرادحاجتی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان امروز در جمع مردم مسجدسلیمان و به خصوص نسل نوجوان این شهر، شهید «بهنام محمدی» را الگویی برای نسل های متمادی دانش آموزان کشور دانست و اظهار داشت: زندگی همه شهدا قابلیت تبدیل شدن به یک اثر ماندگار در قالب های محتلف ادبی و هنری را دارند.

وی افزود: نقش عشایر بختیاری و دیگر اقشار مختلف مسجدسلیمان همچنین گردان سلمان که یک یگان تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس بود نباید مورد غفلت واقع شوند و به همین منظور درصدد هستیم تا دفتر فرهنگی و موزه دفاع مقدس مسجدسلیمان را در جوار یادمان شهید «بهنام محمدی» راه اندازی و فعال کنیم.

سردار مرادحاجتی گفت: ذات و سرشت مردم مسجدسلیمان و ایل بزرگ بختیاری، پاک است و به همین دلیل دشمن نمی تواند علیرغم وجود کمبودها و مشکلات عدیده در این منطقه که حتما باید برطرف شوند، نفوذ کند و نقشه های شیطانی اش را به اجرا بگذارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان یادآور شد: برگزاری چنین مراسم ها و یادمان هایی در سطوح مختلف می تواند بستر ترویج جهاد تبیین را فراهم آورد چرا که نسل جوان و نوجوان ما باید نسبت به خیلی از امور سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور و منطقه توجیه شوند و البته هنر ما باید گفت و گو با این عزیزان با زبان معیار خودشان باشد.

وی متذکر شد: وجود مشکلات اقتصادی نباید مانع از این شود که مردم ما و نسل جوان ما ندانند که در حوزه امنیت و اقتدار در چه جایگاه مهمی در دنیا قرار داریم و باید به بهترین شکل ممکن به این مردم عزیز و نجیب گفته شود که این صلابت جهانی محصول فرهنگ عاشورایی دفاع مقدس است.

سردار مرادحاجتی در پایان سخنانش، محرومیت مناطق مختلف شهر یک هزار شهید مسجدسلیمان را غیر قابل پذیرش دانست و افزود: این شهر ظرفیت های اقتصادی و معادنی بزرگی دارد که امیدواریم دولت سیزدهم با یک نگاه عادلانه بتواند چهره محرومیت را از آسمان این شهر بردارد تا شاهد طراوت و شادابی لازم در چهره این نوجوانان پاک و اصیل باشیم.

در پابان مراسم، گروه منتخب سرود دانش آموزی شهر مسجدسلیمان سرود «سلام فرمانده» را اجرا کردند و از سوی سردار مرادحاجتی نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار