با صدور پیامی مداخله آمیز؛

وزارت خارجه آمریکا با انتشار پیامی خواستار اصلاحات اقتصادی در لبنان شد

وزارت خارجه آمریکا در اولین واکنش نسبت به انتخابات لبنان، ضمن استقبال از برگزاری این انتخابات، با درخواستی مداخله‌جویانه خواستار اصلاحات اقتصادی در لبنان شد.
کد خبر: ۵۲۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸ - 17May 2022

وزارت خارجه آمریکا با انتشار پیامی خواستار اصلاحات اقتصادی در لبنان شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از العربیه، در حالی که شمارش آرای انتخابات پارلمانی در لبنان هنوز به پایان رسیده است، آمریکا به برگزاری این انتخابات واکنش نشان داد.

در همین ارتباط وزارت خارجه ایالات متحده روز دوشنبه گفت که از انتخابات لبنان که به موقع و بدون حوادث امنیتی بزرگ برگزار شد، استقبال می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در توئیتر خود ضمن واکنش به برگزاری انتخابات لبنان، با اظهاراتی مداخله‌جویانه خواستار اصلاحات به گفته او مورد نیاز شد و نوشت: «در حالی که منتظر گزارش‌های ناظران رسمی انتخابات هستیم، رهبران سیاسی کشور را تشویق می‌کنیم تا مجدداً به تصویب و اجرای قوانین و اصلاحات لازم برای نجات اقتصاد متعهد شوند.»

انتخابات پارلمانی لبنان روز یکشنبه برگزار شد و یک روز بعد، «بسام مولوی»، وزیر کشور لبنان در نشست خبری درباره نتایج انتخابات پارلمانی این کشور گفت: «میزان مشارکت خوب است و پایین نیست.» وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران امور انتخابات و نیرو‌های امنیتی و نظامی که به موفقیت برگزاری این انتخابات کمک کردند، افزود: «ما با وجود همه مشکلات موفق به برگزاری انتخابات پارلمانی شدیم.»

بر این اساس، نتایج اولیه انتخابات در حوزه بیروت، جبل، حوزه‌های شمال لبنان و بعلبک و هرمل بسیار نزدیک بوده و رقابت نزدیک‌تری میان فهرست‌های انتخاباتی وجود داشته است.

به گزارش النشره، در پی اعلام نتایج اولیه انتخابات در حوزه بعلبک و هرمل حامیان جریان‌های شیعی به خیابان‌ها آمده و جشن گرفتند، چون هر ۹ نماینده سابق آن‌ها در پارلمان بار دیگر در این انتخابات اکثریت آرا را به دست آوردند.

همچنین در حوزه نبطیه نمایندگان فراکسیون وفاداری به مقاومت (سه نامزد) توانسته‌اند اکثریت آرا را به دست آوردند.

به گزارش رویترز، انطوانت جعجع رئیس دفتر رسانه‌ای حزب قوات لبنانیه نیز در اظهارنظری گفته است که بر اساس نتایج اولیه انتخابات این حزب توانسته ۲۰ کرسی پارلمان را به خود اختصاص دهد. حزب قوات لبنانیه به ریاست سمیر جعجع در انتخابات سال ۲۰۱۸ توانسته بود ۱۵ کرسی به دست آورد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار