معاون امور خانواده و زنان ریاست جمهوری:

برنامه مشاوره ۴ سال اول زندگی زوجین را در دستور کار داریم/ ازدواج پایدار به رشد جمعیت کمک می‌کند

خزعلی با بیان اینکه برنامه مشاوره ۴ سال اول زندگی برای زوجین است، گفت: امیدواریم همه کسانی که در حوزه جمعیت مشغول هستند بر این مساله متمرکز شوند.
کد خبر: ۵۲۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ - 17May 2022

برنامه مشاوره ۴ سال اول زندگی زوجین را در دستور کار داریم/ ازدواج پایدار به رشد جمعیت کمک می‌کندبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، انسیه خزعلی معاون امور خانواده و زنان ریاست جمهوری در این همایش ضمن تشکر از حضور فعالان و دغدغه‌مندان حوزه جمعیت اظهار داشت: جمعیت باید پشتوانه مردمی داشته باشد. چون مردم باید کنشگر باشند، مردم باید بخواهند و مطالبه کنند و خودشان در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشند. ما باید بر دو نکته تاکید کنیم که باید بتوانیم سبک زندگی را آنگونه که شایسته ایران اسلامی است ترویج کنیم.

خزعلی در ادامه افزود: ایران اسلامی که وامدار امام رضا (ع) و مدیون عنایات ویژه حضرت است. امام رضا (ع) می‌فرمایند: بهترین زندگی آن است که زندگی دیگری در زندگی تو بهبود پیدا کند. یعنی حال دیگری در زندگی تو خوب شود. وضع دیگری در زندگی تو بهتر شود؛ و این فرهنگ را اشاعه بدهیم. فرهنگ برای دیگری زندگی کردن، به نفع دیگری از نفع خود گذشتن. فردگرایی را کنار گذاشتن، دیگری را در زندگی شریک کردن و زندگی خوب خود را زمانی احساس کنیم که زندگی دیگری خوب باشد. ازدواج‌هایمان پا می‌گیرد و رشد می‌کند. آن وقت در چنین جامعه‌ای فرزندآوری تبدیل به ارزش می‌شود. پدر و مادر برای فرزند از برخی منافع می‌گذرند و این برایشان ارزش می‌شود. برای رشد دیگری، بخشی از رشد خودم را متوقف کنم یک ارزش می‌شود و خود این رشد و کمال ماست. همین‌طور که خداوند در سوره انفاق می‌فرماید برای رضای خدا و برای تثبیت ایمان خودتان انفاق کنید. پس خودتان را برای خانواده صرف کنید. برای جامعه و دیگری صرف کنید و حالا باید برای این ارزش‌ها سرمایه‌گذاری شود تا تبدیل به فرهنگ شوند. در این موضوع نوع رفتار زوجین و پدر و مادر بسیار مهم است. همه این‌ها از نظر هویتی و سرمایه اجتماعی خانوادگی در خانواده هستند و هم برای حفظ و تثبیت و تحکیم خانواده بسیار مهم است و ما نیاز داریم که زندگی زوجین باهم بر اساس محبت و مودت باشد.

خزعلی در خصوص تقویت این موضوع در خانواده درباره برنامه در دستور کار معاونت زنان گفت: برای تقویت مواردی که ذکر شده معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری یکی از برنامه‌هایی که در دستور کار دارد برنامه مشاوره ۴ سال اول زندگی برای زوجین است که در سال اول رایگان است و امیدواریم همه کسانی که در حوزه جمعیت مشغول هستند بر این مساله متمرکز شوند. چون هرچه ما ازدواج‌های پایدار داشته باشیم و از طلاق جلوگیری کنیم به جمعیت کمک کرده‌ایم و هرچه خانواده‌ها صمیمی‌تر و گرم‌تر باشند و با محبت بیشتری باهم تعامل کنند ما شاهد فرزندان بیشتر و شاهد حرکت رو به رشد بیشتری خواهیم بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار