امام جمعه بهار:

کنگره ملی آیت‌الله شیخ محمد بهاری (ره) برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام «ارزنده» گفت: به‌منظور تجلیل از مقام شامخ عالم ربانی شیخ محمد بهاری (ره) و تبیین جایگاه علما و عرفا، کنگره‌ای در سطح ملی در سال آینده برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۳۰۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۶ - 17May 2022

کنگره ملی آیت‌الله شیخ محمد بهاری (ره) برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «محمدعلی ارزنده» امام جمعه شهرستان بهار، در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تأکید بر جایگاه عالمان و عارفان در دین مبین اسلام اظهار داشت: از منظر روایات اسلامی علمی که با عمل همراه نباشد باعث خسران می‌شود و علمی که با بصیرت و عمل همراه باشد، بازدارندگی ایجاد می‌کند و فرد از تباهی و معصیت فاصله می‌گیرد.

وی با بیان اینکه وجود عارفان و عالمان در دوران غیبت مسیر راه درست را نشان می‌دهد رستگاری برسیم، گفت: شخصیت عارف بزرگ و عالم ربانی شیخ محمد بهاری، حقوقی بر گردن ما دارد و باید دین خود را نسبت به این بزرگوار ادا کنیم.

حجت‌الاسلام ارزنده بیان داشت: عالمان بسیاری به آیت‌الله بهاری ارادت داشتند و شیخ محمدجواد انصاری همدانی همیشه پیاده مسیر همدان تا بهار را برای زیارت مزار شیخ محمد بهاری (ره) می‌آمدند و می‌فرمودند « بعد از قبر سلمان فارسی هیچ قبری به نورانیت محمد بهاری ندیدم ».

وی از برگزاری کنگره آیت‌الله شیخ محمد بهاری در سال آینده خبر داد و افزود: کنگره‌ای برای بزرگداشت این عالم ربانی در سال ۱۳۸۷ در شهرستان برگزار شد که کافی نبوده و به‌منظور تجلیل از مقام شامخ عالم ربانی شیخ محمد بهاری (ره) و تبیین جایگاه علما و عرفا، کنگره‌ای در سطح ملی در سال آینده برگزار و در حاشیه کنگره بزرگداشت ایشان، توانمندی‌های شهرستان بیان خواهد شد.

امام جمعه شهرستان بهار بر تعیین تکلیف «زمین مهدیه بهار» برای احداث مرکز فرهنگی و زائرسرای آیت‌الله بهاری تأکید کرد و گفت: ایجاد زائرسرای آیت‌الله بهاری، مطالبه مردم و شورای فرهنگ عمومی بوده که مجوز شرعی برای استفاده از زمین مهدیه بهار برای این منظور اخذ شده است و با به نتیجه رسیدن این مهم، شهرستان بهار از لحاظ فرهنگی و عرفانی ارتقا خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار