سرلشکر سلامی:

رشد فزاینده توان دفاعی سپاه/ خدمت‌رسانی به مردم اولویت سپاه است

فرمانده کل سپاه گفت: علاوه بر اینکه از نظر آمادگی دفاعی، نیرو‌های ما رشد شتاب‌دار خود را انجام می‌دهند و با تغییرات فناوری دائم در حال رشد هستند به موازات آن، موضوع امداد به مردم و خدمت‌رسانی به مردم در اولویت ما قرار دارد.
کد خبر: ۵۲۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ - 18May 2022

سپاه محصول ۴۳ سال تجربه جهاد در میدان‌های سخت استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع پاسداران تیپ مردم‌پایه سپاه نینوای استان گلستان، اظهار داشت: شرافت، امنیت، اقتدار و آرامش ما، همه مدیون جانبازی‌ها، فداکاری‌ها و خون پاک مردم غیور این ملت است.

وی خطاب به پاسداران سپاه نینوای استان گلستان گفت: شما مصداق بارز آیه ۲۳ سوره احزاب «وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبْدِیلًا» بوده و در انتظار جهاد و شهادت هستید؛ در ادامه راه شهیدانی که بر وعده خود صادق ماندند و به عهد خود با خدا وفا کردند و موجبات آبرو، شرف و کرامت برای ملت عزیز و امت اسلام شدند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: شما پاسداران کسانی هستید که هرگاه آرایش قدرتمند جبهه دشمن را می‌بینید، نه‌تنها هراسی به دل راه نمی‌دهید، بلکه قلب‌های شما مطمئن است و بر ایمان شما افزوده می‌شود. ما محصول ۴۳ سال تجربه جهاد در میدان‌های سخت، در تنگناها، کمبود‌ها و نابرابری‌ها هستیم.

سردار سلامی افزود: تجربه گرانسنگ دوران جهاد در مقابل دشمنان خداوند، این نکته را منعکس کرد که عنصر ایمان تعیین‌کننده اصلی میدان‌های نبرد بوده و دوران دفاع مقدس مثال بارزی از این حقیقت است که سرنوشت میدان را مردانی پاک و با ایمان مشخص کردند.

وی ضمن اشاره به حوادث منطقه بیان کرد: ما در سوریه، عراق، یمن و افغانستان به این تجربه رسیدیم که اگر به‌موقع عمل نکنیم، به سرعت در سنگر‌ها حاضر نباشیم و مقدمات نبرد را از قبل آماده نکرده باشیم، دشمن بر ما غلبه کرده، سرزمینمان را ویران و مردم را آواره خواهد کرد و این ارمغان دشمن ما است.

فرمانده کل سپاه اذعان کرد: اسلام برای جاری شدن، نیاز به حاکمیت دارد و حاکمیت برای بقا، نیازمند قدرت و اقتدار بوده و قوی شدن، راه ما است.

سرلشکر سلامی افزود: شما پاسداران انقلاب اسلامی که برای دفاع از یکدیگر سبقت گرفته و مشتاق جهاد و در آرزوی شهادت هستید، در طول زمان باید همواره آمادگی جسمانی و رزم خود را بالا نگه دارید.

وی خاطرنشان کرد: تهجد، عبادت و قیام، جوهر پاسداری است و این شاخصه‌ها در کنار مهارت تکنیکی و آمادگی جسمانی، از هر انسانی اسطوره می‌سازد.

بنابراین گزارش، فرمانده کل سپاه همچنین در سخنانی درباره اهداف سفر خود به گلستان گفت: در این سفر پیشرفت زیرساخت‌های دفاعی و آمادگی واحد‌های رزمی و طرح‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی و کمک و امداد به مردم استان توسط همکاران سپاه و بسیج را ارزیابی می‌کنیم.

سردار سلامی با اشاره به پیشرفت زیرساخت‌های اساسی کشور گفت: قرارگاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) حدود ۴۰۰ طرح بزرگ ملی فعال دارد و چرخ هیچ طرحی متوقف نیست. تلاش می‌کنیم تا علاوه بر اینکه از نظر آمادگی دفاعی در سطح کشور نیرو‌های ما رشد شتاب‌دار خود را انجام می‌دهند و با تغییرات فناوری دائم در حال رشد هستند به موازات آن، موضوع امداد به مردم و خدمت‌رسانی به مردم را هرگز از دستور کار خود خارج نمی‌کنیم؛ زیرا در اولویت ما قرار دارد.

وی افزود: در سطح کشور با مشارکت و همکاری سپاه و بسیج و همراهی با دولت در طرح‌های مربوط به محرومیت‌زدایی از جمله آب‌رسانی به روستا‌های فاقد آب، برنامه‌های مفصلی داریم و با وزارت نیرو برنامه‌ریزی کردیم که تقریباً ۱۰ هزار روستا را آبرسانی کنیم.

فرمانده کل سپاه گفت: در طرح‌های مربوط به ساخت‌و‌ساز خانه‌های روستایی مشارکت بسیار وسیعی داریم و هم در مناطق روستایی و هم در مناطق حاشیه شهر‌ها برای کمک به مردمی که بضاعت ساخت خانه ندارند، مشارکت بسیار گسترده داریم و هم سپاه‌های استان‌ها و هم قرار گاه سازندگی حضرت خاتم‌الانبیاء (ص) در گستره ملی در این مسئله مشارکت دارند.

سردار سلامی افزود: در زمینه طرح‌های مربوط به راه‌های روستایی در روستا‌های دارای جاده‌های سخت‌گذر برای تردد آسان روستاییان کار‌های بزرگی در دست انجام داریم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری برای کمک‌های مومنانه و کمک‌های معیشتی به مردم گفت: تا امروز هفت مرحله کمک‌های معیشتی بین یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده توسط سپاه و بسیج کل کشور انجام شده و با شرایط فعلی مربوط به عادلانه‌سازی یارانه‌ها، تلاش می‌کنیم تا فشار اولیه طرح به مردم محروم را با کمک‌های سپاه و بسیج و سایر نهاد‌های حمایتی از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آستان قدس و خیّران کاهش دهیم.

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: ما خود را مدیون مردم می‌دانیم و از مردم صمیمانه تشکر می‌کنیم که در مقابل هجمه‌های رسانه‌های دشمن ایستاده‌اند و به‌خصوص در این شرایط مردم کاملاً هوشیارانه و آگاهانه شکیبایی می‌کنند.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها