مؤسس مدارس علمیه حضرت مهدی (عج):

«صبر» رمز موفقیت در جهاد تبیین است

حجت‌الاسلام «نظافت» گفت: دشمن در اجرای راهبردهای خود شتاب‌زده عمل نمی‌کند. برخی پیشروی‌های فرهنگی به‌واسطه صبر و حوصله دشمن است ولذا جهاد تبیین با شتاب‌زدگی محقق نمی‌شود.
کد خبر: ۵۲۳۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۱ - 18May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «محمدجواد نظافت» مدیر و مؤسس مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) در همایش سالانه خدمتگزاران حفظ آثار دفاع مقدس استان خراسان رضوی که امروز در مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان برگزار شد با اشاره به ضرورت جهاد در تمام شئون زندگی، اظهار داشت: جهاد از ارکان دین است و همیشه ضرورت دارد اما جهاد در هر مقطع متناسب با آن دوران انجام می‌شود.

وی افزود: نسل کنونی که انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، سختی‌ها و ظلم مستکبرین را درک نکردند شیاطین از بستر شکاف بین نسلی استفاده کرده و با دروغ‌پراکنی جوانان را هدف گرفته‌اند.

مؤسس مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن کریم در جهاد تبیین باید خوبی‌ها و بدی‌ها برجسته شوند تا انسان‌ها انتخاب و بعد تفکر و تعقل کنند تا هدایت شوند.

نظافت با تأکید بر اینکه فراهم‌سازی مقدمات، لازمه جهاد تبیین است، گفت: درس دفاع مقدس این بود که علی‌رغم نبود امکانات اما به دلیل حضور مجاهدانی با اراده‌هایی قوی، مؤمن و صبور دفاع مقدس پیش رفت و پیروزی را برای جمهوری اسلامی رقم زد که باید این دستاوردها تبیین شود.

وی یکی از رسالت‌های جهاد تبیین را جلوگیری از ریزش‌ نیروهای انقلابی دانست و ابراز داشت: امپراتوری رسانه‌ای استکبار به دنبال آن است تا مردم جهان حقایق را نشنوند؛ بر همین اساس باید موانع شنیدن را رفع کرد. باید تلاش کرد تا شرایط شنیدن فراهم شود تا بعد از شنیدن، شما با بیان تدریجی مطالب به‌ تبیین حقایق بپردازید.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی (عج) خاطرنشان کرد: اعتمادسازی در جهاد تبیین یک ضرورت است. با بدبینی‌، خوبی‌ها هم بد دیده می‌شود. برنامه‌های هوشمندانه‌ای باید طراحی بشود که تا اعتمادسازی صورت بگیرد.

نظافت یادآور شد: دشمن در اجرای راهبردهای خود شتاب‌زده عمل نمی‌کند. برخی پیشروی‌های فرهنگی به‌واسطه صبر و حوصله دشمن است ولذا جهاد تبیین با شتاب‌زدگی محقق نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ دفاع مقدس پیاده شود بستر ظهور فراهم خواهد شد. باید چرایی و عوامل پیروزی جمهوری اسلامی در دفاع مقدس و مشکلات ناشی از عدم تأسی به فرهنگ این حماسه عظیم به خوبی تبیین شود و افراد را متوجه خیانت‌هایی که در طول تاریخ انقلاب اسلامی رخ داده، نمود.

مدیر مدارس علمیه حضرت مهدی با تأکید بر اینکه انسجام اجتماعی لازم و ضروری است، افزود: در جهاد تبیین باید به چارچوب‌ها و محکمات نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخته شود و از پرداختن به جزئیات و آنچه باعث تفرقه می‌شود پرهیز کرد.

نظافت در پایان گفت: ما به تنهایی نمی‌توانیم وظایف خود را به انجام برسانیم و نیاز به کمک و مساعدت داریم ولذا باید از توسل غافل نشویم. باید بت خود را بشکنیم. باید همیشه به یاد داشته باشیم که در دفاع مقدس امدادهای غیبی یاریگر جبهه حق بود و ما برای تداوم حرکت رو به رشد انقلاب نیاز مهم داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار