جشن امضا و رونمایی کتاب «یحیی» برگزار شد

جشن امضا و رونمایی کتاب یحیی، امروز با حضور رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۴ - 19May 2022

جشن امضا و رونمایی کتاب «یحیی» برگزار شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، آیین رونمایی و جشن امضای کتاب «یحیی» امروز (پنجشنبه) در سرای اهل قلم سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد.   

سردار «علی‌محمد نائینی» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس در این مراسم با بیان اینکه سردار «سید یحیی صفوی» از فرماندهان ممتاز جمهوری اسلامی در صحنه‌ی دفاع مقدس بودند، اظهار داشت: ویژگی ممتاز ایشان در طرح‌ریزی و عملیات و هدایت تاکتیکی است که جمله شهید سلیمانی که فرمودند فرمانده جنگ از جنس ولایت بودند در خصوص ایشان صدق می‌کند.

وی اخلاق و ارتباطات خوب اجتماعی را ویژگی دیگر سردار صفوی معرفی کرد و گفت: وظیفه مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تولید محتوی درباره دفاع مقدس و مقابله با تحریف وقایع جنگ تحمیلی است.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تأکید کرد: هم‌‌اکنون ۵۶۰ پروژه تحقیقاتی در مرکز اسناد و تحقیقات فعال است؛ همچنین تاریخ شفاهی ۳۵۰ فرمانده گردان دفاع مقدس در مرکز شکل گرفته شده است و آثار این مرکز، آثار تحلیل و مستندی است.

سردار نائینی افزود: کتاب یحیی اولین کتاب داستانی با استفاده از آثار تاریخ شفاهی است که در پروژه تبدیل آثار تاریخ شفاهی به رمان تولید شده است.  

حفظ ادبیات جنگ به‌اندازه حفظ حدود و ثغور مهم است
«مرتضی سرهنگی» پژوهشگر دفاع مقدس نیز در این مراسم با بیان اینکه نوشتن بعد از جنگ در دنیا یک سنت است، اظهار داشت: خاطرات جنگ صدای یک انسان در شرایط «هست و نیست» است؛ بنابراین ما از خاطرات جنگ، صدای انسان را می‌شنویم که هر لحظه در خطر نیست شدن است.

وی عنوان کرد: در تمام دنیا خاطرات جنگ را می‌خوانند تا بدانند کسی مثل خودشان در جنگ چگونه زنده مانده‌اند؛ کتاب خاطرات جنگ قیمت تمام شده کشور را به ما نشان می‌دهد.

سرهنگی با تأکید بر اینکه خاطرات جنگ نزدیک‌ترین روایت از جنگ است، گفت: کتاب یحیی یک اثر کاملاً مستند است.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها