معاون پارلمانی رئیس جمهور:

لایحه جدید انتخابات تا پایان سال ۱۴۰۱ به مجلس تقدیم می‌شود

حسینی گفت: بنا داریم در دولت سیزدهم با صرف زمان مناسب لایحه انتخابات را تدوین کنیم و امیدواریم همین امسال نهایی شده و در دستور رسیدگی قرار گیرد تا به لحظات پایانی و روز‌های نزدیک انتخابات موکول نشود.
کد خبر: ۵۲۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۹ - 19May 2022

لایحه جدید انتخابات تا پایان سال ۱۴۰۱ به مجلس تقدیم می‌شود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «سید محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگویی اظهار داشت: وزارت کشور به طور جدی مشغول تدوین لایحه جدید انتخابات است و از برخی اندیشکده‌ها و گروه‌های خارج از وزارت کشور نیز کمک گرفته شده تا یک لایحه قوی و خوب تدوین شود.

وی افزود: در هر دوره ذز مجلس و در دولت‌های مختلف، لایحه انتخابات دائما دستخشوش تغییرات مختلف شده و نگاه کامل و جامعی به آن نشده، بلکه اصلاحات موردی روی آن اعمال شده و عمدتاً نیز با شتابزدگی به آن پرداخته شده که نهایتا شورای نگهبان نیز آنرا نپذیرفته است.

وی تصریح کرد: بنا داریم در دولت سیزدهم با صرف زمان مناسب لایحه انتخابات را تدوین کنیم و امیدواریم همین امسال نهایی شده و در دستور رسیدگی قرار گیرد تا به لحظات پایانی و روز‌های نزدیک انتخابات موکول نشود و کیفیت رسیدگی به آن پایین نیاید چرا که حداقل ۶ ماه پیش از آغاز فرایند انتخابات باید قانون انتخابات تعیین تکلیف شود لذا سعی داریم در سال ۱۴۰۱ آن را به مجلس تقدیم کنیم.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار