در دانشگاه تهران؛

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا برگزار شد

مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام سید عبدالله فاطمی‌نیا با اقامه نماز توسط آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه تهران برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۲۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶ - 17May 2022

مراسم تشییع پیکر آیت الله فاطمی‌نیا برگزار شدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‎‌پرس، مراسم بدرقه پیکر حجت‌الاسلام سید عبدالله فاطمی‌نیا از ساعت ۹ صبح با تلاوت آیات قرآن در دانشگاه تهران آغاز شد و پس از سوگواری و مرثیه سرایی نماز بر پیکر این استاد اخلاق با حضور عاشقان و شاگردانش اقامه شد.

در این مراسم شخصیت‌هایی همچون سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، علی اکبر صالحی مدیر سابق انرژی اتمی، سید محمود دعایی و سید محمود علوی وزیر سابق اطلاعات حضور داشتند.

با وجود اعلام تعطیلی به دلیل آلودگی هوا جمعیت چند هزار نفری در این مراسم شرکت کردند و با سینه زنی و ذکر مصیبت سیدالشهدا، پیکر آیت الله فاطمی نیا را تا چهار راه، ولی عصر بدرقه کردند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا در سال ۱۳۲۵ در تبریز چشم به جهان گشود. از کودکی تحت تربیت دینی و علمی پدر خود (میر اسماعیل) که از جمله علمای اهل عرفان بود، قرار گرفت. سپس نزدیک به ۳۰ سال نزد میرزا حسن مصطفوی (از شاگردان سید علی قاضی) تحصیل کرد. وی همزمان تحصیلات حوزوی خویش را هم دنبال کرد و پس از مصطفوی از محضر علمایی، چون علامه طباطبایی، سید محمدحسن الهی طباطبایی (برادر کوچکتر علامه طباطبایی)، محمدتقی آملی، سید رضا بهاءالدینی، محمد تقی بهجت و علامه جعفری در علوم اسلامی و عرفان استفاده کرد.

از وی آثار ارزشمندی در زمینه آگاهی اسلامی و شرح مفاهیم شیعی به جا مانده که از آن جمله می‌توان به نکته‌ها از گفته‌ها، فرهنگ انتظار: در مورد غیبت امام زمان و مباحث اسلامی دیگر، فرجام عشق: شرحی بر غزل حضرت امام خمینی (ره)، به زبان فارسی و اردو، یک نکته از هزاران در دو جلد شامل فرهنگ انتظار و فرجام عشق، ارمغان غدیر: چهل حدیث از منابع شیعه و سنی، دربارهٔ رویداد غدیر خم، شرح و تفسیر زیارت جامعه کبیره، نغمه عاشقی اشاره کرد.

حجت‌الاسلام فاطمی نیا پس از یک دوره بیماری طولانی بامداد دیروز (دوشنبه) دعوت حق را لبیک گفت. مراسم وداع با پیکر این دانشمند فاضل و عارف با اخلاص دیشب با حضور علاقه‌مندان و عاشقان این استاد اخلاق در مسجد دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد. پیکر آیت الله فاطمی نیا ساعت ۱۷ امروز از مسجد امام حسن عسکری (ع) قم تا حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تشییع می‌شود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها