معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور خبر داد؛

استاندار فرمانده عملیات مدیریت یکپارچه و واحد اربعین حسینی در ایلام

«میراحمدی» گفت: در بازدیدی که از مرز مهران و زیرساختهای اربعین ایلام انجام شد، شاهد تحول بسیاری خوبی در این حوزه بودیم.
کد خبر: ۵۲۳۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹ - 19May 2022
استاندار فرمانده عملیات مدیریت یکپارچه و واحد اربعین حسینی در ایلامبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «سیدمجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، عصر امروز در نشست ویژه ستاد اربعین حسینی استان ایلام، اظهار داشت: حدود دو سال از برنامه ریزی برای تامین زیرساخت‌های لازم در اربعین حسینی عقب افتاده‌ایم و رفع این عقب ماندگی جز با کار جهادی و مدیریت پای کار میسر نیست.

«میراحمدی» با اشاره به اینکه اربعین حسینی عملیات بزرگ در تاریخ کشور ما کم نظیر است، گفت: امسال پیش بینی می شود که بین ۴ تا ۵ میلیون نفر از مرز مهران تردد کنند و بعد از دو سال شاهد هجوم طوفانی از جمعیت در ایام اربعین حسینی خواهیم بود.

وی بیان کرد: امسال علاوه بر جمعیت گسترده و میلیونی زوار با گرمای هوا هم مواجه هستیم که می تواند به تنهایی برای ما مشکل ساز باشد، شور حسینی و اشتیاق  زوار حسینی به گونه ای است که افراد مانعی برای این اشتیاق خود نمی بییند ولی هنگام تردد با مشکلاتی مواجه می شوند که اگر مدیریت نشود در شرایط سختی قرار می‌گیرند.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تاکید بر اینکه باید به شکل عملیات گسترده و از قبل برنامه ریزی شده با آمادگی کامل در مسیر رفت و برگشت ترافیک خودروها و جمعیت زوار مدیریت شود، بیان کرد: هجوم قابل توجه زوار و گرمای هوا باید ما را به این باور برساند که یک لحظه را برای مهیا کردن شرایط لازم برای تردد زوار از دست ندهیم.

وی با اشاره به اینکه در ساختار این عملیات بزرگ در سال جاری تغییراتی ایجاد شده است، افزود: در گذشته یک ستاد اربعین و کمیته های ملی وجود داشته است و استاندار در استان تقریبا هیچ کاره بود و کمیته های ملی شرایط را مدیریت می کردند و الان تاکید داریم که استاندار استان فرماندهی عملیاتی این عملیات بزرگ در استان است و همه دستگاه های محلی و ملی همه اقدامات خود را باید با استاندار هماهنگ کنند و دستگاه های ملی ایشان را پشتیبانی کنند.

میراحمدی بیان کرد: تلاش داریم که مدیریت واحد و یکپارچه در خصوص اربعین حسینی استان ایجاد شود و این یک تغییر اساسی است که در مدیریت اربعین حسینی ایجاد شده است.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با اشاره به اینکه امسال لازم است با توجه به پیش بینی حضور جمعیت میلیونی در اربعین حسینی باید تمهیدات لازم ترافیکی برای جلوگیری از گره های کور ترافیکی فراهم شود، عنوان کرد: لازم است که همه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی هماهنگی لازم را با استاندار ایلام در راستای برگزار باشکوه کنگره اربعین حسنی داشته باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها