اعلام آمار شهدای روحانی؛

بیشترین شهید روحانی مربوط به کدام استان است؟

آمار شهدای روحانی در آستانه برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور منتشر شد.
کد خبر: ۵۲۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۹ - 20May 2022

اعلام آمار شهدای روحانی/ بیشترین شهید روحانی مربوط به کدام استان است؟به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کنگره شهدای روحانی کشور چهارم خرداد در قم برگزار می‌شود و در راستای برگزاری این کنگره، ۷۱۰ یادواره شهرستانی و ۵۵ کنگره استانی برگزار شده است.

بر اساس آمار از بین سه هزار و ۸۸۸ شهید روحانی تاییده شده، سه هزار و ۷۳۹ نفر شیعه و ۱۴۹ نفر از هموطنان اهل سنت بوده است. ۵۷ نفر از کل شهیدان روحانی مربوط به مشروطیت یا انقلاب اسلامی هستند. ۴۰ نفرشان در دوران مبارزات انقلاب اسلامی و پیش از جنگ تحمیلی شهید شده‌اند، سه هزار و ۶۴۱ نفرشان در دوران دفاع مقدس و ۱۴۹ نفر شهید ترور و شهید مدافع حرم هستند.

سه هزار و ۳۱۴ نفر از شهیدان روحانی عضویت بسیجی، ۳۸۱ نفر عضویت سپاهی، ۲۷ نفر ارتشی، ۱۶ نفر نیروی انتظامی، ۳۳ نفر جهاد سازندگی، ۲۱ نفر عضویت قوه قضائیه، ۲۲ نفر نماینده مجلس، ۶ نفر صدا و سیما و ۶۷ نفر طلبه وظیفه بودند.

۲۲ نفر از شهیدان روحانی در سطح لشکر، تیپ و گردان، ۲۲۲ نفر در سطح فرماندهی دسته و گروهان، ۹۲۸ نفر در رسته‌های دیگر نظامی و ۵۰ نفر مسئول تبلیغات داشتیم و در مجموع ۱۲۲۲ نفر از شهدای روحانی دفاع مقدس علاوه بر نقش و رسالت طلبگی خود، دارای مسئولیت‌های رزمی و نظامی بوده‌اند.

بیشترین شهید روحانی مربوط به سال ۱۳۶۵ و یک هزار و ۲۱۴ نفر است. همچنین بیشترین شهید روحانی در یک روز مربوط به چهارم دی ماه ۱۳۶۵ است که ۱۳۹ نفر به شهادت رسیدند. در «عملیات کربلای ۵» بیشترین شهید روحانی را داشتیم که تعداد آن‌ها به ۵۶۷ شهید می‌رسد و اصفهان با تقدیم ۵۴۳ شهید روحانی، بیشتر شهید روحانی را در بین استان‌های کشور داراست و در میان شهر‌ها بیشترین شهید متعلق به شهرستان اصفهان است که تعداد شهدای آن به ۱۶۰ شهید می‌رسد.

یک هزار و ۷۶۷ نفر از شهیدان روحانی، طلاب رزمی تبلیغی بودند. همچنین ۴۸ شهید غیرایرانی در بین شهیدان روحانی وجود دارند و ۵۴۵ نفر از کل شهیدان روحانی تأیید شده از سادات هستند و پیکر‌های ۹۳ نفر از شهدای روحانی همچنان مفقودالاثر هستند.

بیشترین توصیه انجام شده توسط شهدای روحانی در وصیت‌نامه‌های آن‌ها مربوط به توحید و ایمان به خداوند است که تعداد این توصیه‌ها دو هزار و ۴۰۰ مورد است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار