یادواره ۴۰۰ شهید روحانی و طلاب استان مازندران برگزار شد

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در یادواره ۴۰۰ شهید روحانی و طلاب استان مازندران در سالن الغدیر سپاه کربلای شهرستان ساری، گفت: امروز شیطان دنبال این است که با توهین روحانیت را بترساند، اما روحانیت ۴ هزار شهید تقدیم کرده است و از این توطئه‌ها هراسی ندارد.
کد خبر: ۵۵۴۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹ - 08November 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «یوسفعلی شکری» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به سوره‌های مربوط به انبیاء در قرآن کریم، اظهار داشت: قرآن در دو کلمه خلاصه شده است، یکی اینکه غیر از خداوند الهی نداریم و خداوند از بنی‌آدم این عهد و پیمان را گرفته که فقط او را عبادت کنیم.

وی افزود: خداوند از روح خود در آدم دمید و او را به رسالت هدایت کرد و تذکر داد که شیطان دشمن شماست و حواستان باشد که شیطان شما را به هلاکت نرساند و شما را از راه به‌در نکند و به آرزو‌های باطل نبرد.

یادواره ۴۰۰ شهید روحانی و طلاب استان مازندران برگزار شد

حجت الاسلام شکری خاطرنشان کرد: اینکه «به توحید نمی‌رسیم مگر اینکه شیطان‌شناس باشیم» رسالت تاریخی همه انبیاست و در عصر ما امام فرزانه و حکیمی که باید او را جزو هویت انقلاب بدانیم و همه انقلابمان را با او بشناسیم فرمودند که آمریکا شیطان بزرگ است و اجتناب از این شیطانی که با تمام قوا به صحنه آمده واجب است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به خواسته‌های شیطان بزرگ گفت: او هم در دین با ما می‌جنگد که به فرموده قرآن نباید از دین کوتاه بیاییم و هم با دنیایمان می‌جنگند تا جای دوست را با دشمن عوض کنیم، فلذا امام این شیطان جهانی را در هم کوبید و به چهره زشت چنگ انداخت که رستگاری در همین است و نباید از آن چشم‌پوشی کنیم.

وی افزود: بالندگی و تعالی ما در ایستادگی است، نه تسلیم می‌شویم و نه تا آنجا که او جنگ نظامی برپا نکرده جنگ به راه می‌اندازیم، ولی اگر جنگ به راه انداخت ما رهبر فرزانه‌ای داریم که در کنار او به مرگ می‌خندیم و حیات خود را در شهادت می‌دانیم، حال شیطان می‌خواهد ما را بترساند، جای دوست و دشمن را تغییر دهد که نتیجه‌ای ندارد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به آیات مبارکه سوره اعراف گفت: اگر قرآن علما را رحمت بخشیده و تعالی را از آن علما می‌داند سه رسالت را به دوششان می‌گذارد. اینکه بدعت‌ها را چهره‌نمایی کرده و از حق دفاع کنند و باطل را افشا کنند و امروز شیطان دنبال این است که با توهین ما را بترساند. روحانیت ۴ هزار شهید تقدیم کرده است. در جبهه نترسید و ملت ایران بر عراق پیروز شد، داعش را نیز سرنگون کرد و روحانیت باکی از این توهین‌ها ندارد.

حجت‌الاسلام شکری همچنین سلام مقام معظم رهبری را به شرکت‌کنندگان در یادواره ۴۰۰ شهید روحانی و طلاب استان مازندران ابلاغ کرد.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران نیز در این یادواره ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) گفت: ورود تاریخی حضرت معصومه (س) به قم برکات فراوانى را نصیب این شهر کرد که مهم‌ترین آن‌ها گسترش مراکز علمى بود.

وی با بیان اینکه حضرت معصومه (س) نقش بسزایى در گسترش حوزه علمیه داشت، افزود: یک سوم شهدای روحانی از مازندران هستند، قشر روحانیت در جنگ و جبهه نسبت به سایر اقشار ۱۲ برابر شهید دارد.

در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین تویسرکانی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین کشور، حجت‌الاسلام والمسلمین رعایتی نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا و جمعی از علما، مدیران حوزه‌های علمیه و خانواده‌های معزز شهدای روحانی برگزار شد ضمن تجلیل از خانواده‌های معزز شهدای روحانی و طلاب، از کتاب شهدای روحانی و طلاب استان رونمایی شد.

حضور در گلزار شهدای ساری و تجدید میثاق با شهیدان، نشست با کارکنان بنیاد مازندران، دیدار با ائمه جماعات و حضور در جلسه هم‌اندیشی نخبگان شاهد و ایثارگر استان مازندران از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام والمسلمین شکری به این استان بود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با پدر دانش‌آموز شهید «محمد کهن‌سال» دیدار و از این خانواده معزز شهید تجلیل کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها