صبح امروز؛

یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران بزرگ برگزار شد

یادواره «تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر» با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و فرمانده سپاه تهران بزرگ در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۱۶۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ - 11May 2022

یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران بزرگ برگزار شدبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس؛ یادواره شهدای طلاب و روحانیون تهران بزرگ با «عنوان تعهد سرخ؛ از حجره تا سنگر» صبح امروز (چهارشنبه) با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ در سالن همایش‌های وزارت کشور برگزار شد.

این یادواره، اولین یادواره‌ای است که در سطحی وسیع و با همکاری سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران برگزار شد که طی آن از خانواده شهیدان حرم رضوی، محمد اصلانی و محمدصادق دارایی و همچنین از جانباز این حادثه غم انگیز، حجت‌الاسلام محسن پاکدامن تجلیل صورت گرفت.

هدف از برگزاری این یادواره هم انتقال اندیشه شهدای روحانی به طلبه‌های جوان و نسل آینده بود، زیرا روحانیت بیشترین شهید را نسبت به جمعیت خود (پس از نیرو‌های مسلح) انقلاب تقدیم کرده است و در دستاورد‌های دفاع مقدس نقش مهمی را ایفا کرده است.

تعداد ۳۶۴۱ شهید طلبه و روحانی رزمنده در رده‌های فرماندهی قرارگاه و لشکر و تیپ و گردان تا نقش‌های کلیدی در عرصه‌های مختلف جبهه‌های نور علیه ظلمت جلوه‌گری کردند و بعضاً لباس رزم بر تن و عمامه عشق بر سر، دوشادوش رزمندگان اسلام بر خصم دون تاختند.

در این میان حدود سه هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده سرافراز روحانی نیز گواه دیگری است بر این ادعا. در این میان جای بسی افتخار است که از مجموع ۷۰۰ شهید روحانی استان تهران حدود ۴۰۰ شهید به تهران بزرگ تعلق دارد.

انتهای پیام/ ۲۳۱

نظر شما
پربیننده ها